اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

30 شهریورماه امسال

مسابقات لیگ دسته یک شطرنج آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی گفت: مسابقات لیگ دسته یک شطرنج استان 30 شهریورماه در مجموعه ورزشی تختی برگزار می‌شود.

مسابقات لیگ دسته یک شطرنج آذربایجان‌غربی برگزار می‌شود

مسعود جهان‌نورد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه به برنامه‌های نیمه دوم سال جاری اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری مجمع سالانه استانی جهت برنامه‌ریزی سال 91،‌ شرکت در جلسات فدراسیون شطرنج، فعال‌سازی هیئت‌های غیرفعال استان، هماهنگی و برنامه‌ریزی جهت توسعه شطرنج در بخش بانوان و آقایان، برگزاری کلاس آموزشی در سه سطح مبتدی‌، مقدماتی، متوسطه برای دختران و پسران، برگزاری مسابقات دهه فجر بانوان و آقایان استان از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت در سال جاری است.

وی افزود: برگزاری مسابقات ورزشی، استعدادیابی، اعزام تیم‌ها به مسابقات بین‌المللی، برنامه‌ریزی جهت جذب نفرات بااستعداد و آموزش در سطوح مختلف از مهم‌ترین برنامه‌های هیئت‌های شطرنج آذربایجان‌غربی در سال جاری است.

جهان‌نورد با اشاره به برگزاری مسابقات لیگ دسته یک شطرنج استان، تصریح کرد: این مسابقات از 30 شهریورماه با حضور هفت تیم از استان در مجموعه ورزشی تختی برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: تیم‌های شرکت‌کننده در این دوره از مسابقات پیرانشهر، جوانان ارومیه، سردشت، بوکان، اشنویه، سلماس و تیم شطرنج مدرسه غیردولتی امام‌رضا(ع) هستند.

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی با بیان اینکه اخلاق‌مداری و منش پهلوانی در ورزش بسیار کمرنگ شده است، بر‌ بسط و گسترش این امر مهم تاکید کرد و گفت: یکی از وظایف مهم روسای هیئت‌ها و متولیان ورزش، توسعه اخلاق‌مداری در ورزش است که هیئت شطرنج استان در سال‌های اخیر به این مهم دست یافته است.

جهان‌نورد ادامه داد: برگزاری کلاس‌های مربی‌گری و داوری و فعال‌کردن هیئت‌های ورزشی شطرنج پیرانشهر، اشنویه و پلدشت از دیگر برنامه‌های هیئت شطرنج در استان است.

رئیس هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی با بیان اینکه هیئت شطرنج آذربایجان‌غربی قوی‌ترین هیئت در استعدادیابی از رده‌های سنی نونهالان در سطح کشور است، تصریح کرد: این ارزشیابی بر اساس تعداد هیئت فعال و مدارس شطرنج در استان است و بر اساس همین، شهرستان‌های بوکان، ارومیه، اشنویه، مهاباد، نقده، میاندوآب و چایپاره مدرسه شطرنج دارند.

انتهای پیام/ل20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول