اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست هیئت شطرنج قزوین اعلام کرد

فعالیت 650 شطرنج‌باز در استان قزوین

خبرگزاری فارس: سرپرست هیئت شطرنج استان قزوین از فعالیت 650 شطرنج‌باز در این استان خبر داد.

فعالیت 650 شطرنج‌باز در استان قزوین

کیومرث دانشجو در حاشیه اختتامیه دومین دوره رقابت‌های شطرنج آزاد جام شهید رجایی قزوین اظهار کرد: خوشبختانه شطرنج استان قزوین در سال‌های اخیر رشد قابل توجهی داشته است و این نشان از روی آوردن ورزش‌دوستان به این رشته ورزشی در استان است.

وی با اشاره به برگزاری دومین دوره رقابت‌های شطرنج جام شهید رجایی قزوین افزود: سطح برگزاری این دوره از مسابقات نسبت به سال گذشته از رشد قابل توجهی برخوردار بود به طوری که 213 شطرنج باز از 21 استان کشور در این دوره از رقابت‌ها حضور پیدا کردند.

دانشجو با اشاره به این که 181 شطرنج‌باز مرد در این مسابقات حضور داشتند، عنوان کرد: در این دوره از رقابت‌ها نیز بانوان حضوری فعال داشتند به طوری که 39 شطرنج‌باز این مسابقات را بانوان تشکیل دادند.

سرپرست هیئت شطرنج استان قزوین حضور شطرنج‌بازان استان‌هایی که مسافت طولانی با قزوین دارند را از اتفاق‌های خوب برگزاری دومین دوره جام شهید رجایی دانست و یادآور شد: حضور این شطرنج‌بازان و خستگی راه برای آنان به خودی خود نشان از اهمیت این دوره از رقابت‌ها دارد.

دانشجو یکی از مهم‌ترین اتفاقات این دوره از رقابت‌ها را حضور شطرنج‌بازان کم سن و سال عنوان کرد و افزود: در این رقابت‌ها چهره‌های خردسال و نونهال عملکرد درخشانی از خود بر جای گذاشتند که این رویه در سال‌های آتی می‌تواند موجب رشد و ترقی شطرنج استان شود.

وی با بیان اینکه در این مدت مسابقات خوبی را در بالاترین رشد شطرنج استان شاهد بودیم، افزود: برگزاری رقابت‌های بین‌المللی شطرنج جام سرداران آزادگان قزوین از مهم‌ترین اتفاقات خوب شطرنج استان بود که در واپسین روزهای سال گذشته با حضور شطرنج‌بازان خوب کشورهای خارجی رقم خورد.

سرپرست هیئت شطرنج استان قزوین همچنین در خاتمه با اشاره به اینکه در هشت ماه گذشته بیش از 60 مسابقه شطرنج در بخش‌های فکری، سریع و برق‌آسا در این استان اتفاق افتاد افزود: در این مسابقات به 150 برگزیده این رقابت‌ها بیش از 40 میلیون ریال جوایز نقدی اهدا شد.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول