اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

آذر ماه سال جاری

شطرنج‌بازان قمی به رقابت‌های قهرمانی کشور اعزام می‌شوند

خبرگزاری فارس: رئیس هیئت شطرنج استان قم از اعزام مردان شطرنج‌باز قم به رقابت‌های قهرمانی کشور خبر داد.

شطرنج‌بازان قمی به رقابت‌های قهرمانی کشور اعزام می‌شوند

حسین رحمتی نشاط امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در قم اظهار کرد: حضور در رقابت‌های لیگ و همچنین پیکارهای قهرمانی کشور در کنار تمام فعالیت‌هایی که در سطح استان برای توسعه شطرنج انجام می‌دهیم در اولویت مهم‌ترین برنامه‌های هیئت شطرنج استان قم قرار دارد.

وی ادامه داد: در واقع حضور در مسابقاتی که برترین‌های کشور در آن حضور دارند این امکان و شرایط را برای شطرنج‌بازان قمی به وجود می‌آورد که از تجربیات چهره‌های شاخص این رشته استفاده کرده و خود را به سطح اول شطرنج کشور نزدیک کنند.

رئیس هیئت شطرنج استان قم بیان داشت: در چند سال اخیر فعالیت‌های بسیار خوبی در شطرنج قم صورت گرفته است و توانسته‌ایم با برگزاری دوره‌های متعدد آموزشی شهروندان قمی را با این رشته آشنا کنیم.

وی اضافه کرد: در هر دو بخش مردان و بانوان توانسته‌ایم استعدادهای خوبی را در سطح استان شناسایی کرده و در مسابقات کشوری با تکیه بر این بازیکنان مستعد حضور موفق داشته باشیم.

رحمتی‌نشاط بیان داشت: در سال جاری شطرنج‌بازان قمی در مسابقات لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور حضور دارند و تا این مرحله که پایان دور رفت یازدهمین دوره این رقابت‌ها محسوب می‌شود، نتایج بسیار خوبی به دست آمده است.

وی خاطر نشان کرد: در حالی که طی روزهای پایانی این هفته پیکارهای دور برگشت لیگ برتر شطرنج باشگاه‌های کشور را پیش رو داریم و قرار است این دوره از مسابقات به میزبانی هیئت شطرنج استان قم برگزار شود، از هم‌اکنون به اعزام تیم مردان قم به رقابت‌های قهرمانی کشور نیز فکر می‌کنیم.

رئیس هیئت شطرنج استان قم اضافه کرد: قم روزهای چهارم و پنجم آبان ماه طبق برنامه‌ریزی سازمان لیگ فدراسیون شطرنج پذیرای بهترین‌های شطرنج کشور خواهد بود.

وی یادآور شد: طبق برنامه‌ریزی فدراسیون شطرنج کشورمان، مسابقات شطرنج قهرمانی آقایان کشور به میزبانی هیئت شطرنج استان سیستان و بلوچستان برگزار خواهد شد، در حالی که قصد داریم تیمی از بهترین‌های شطرنج قم را روانه این مسابقات کنیم.

رحمتی‌نشاط ابراز کرد: مسابقات شطرنج قهرمانی آقایان کشور از هفدهم تا بیست و ششم آذر ماه سال جاری به میزبانی هیئت شطرنج شهر زاهدان برگزار می‌شود و همچنین در این دوره از مسابقات حسین کاظمی آشتیانی داور بین‌المللی شطرنج به عنوان سر داور مسابقات حضور دارد.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول