اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

برای نخستین بار در مشگین اتفاق افتاد

پیوند اعضای جسد به پای یک جوان مشگین‌شهری

خبرگزاری فارس: برای نخستین بار عمل پیوند اعضا از جسد به مفصل آسیب‌دیده یک جوان 18 ساله مشگین‌شهر با موفقیت انجام شد.

پیوند اعضای جسد به پای یک جوان مشگین‌شهری

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این عمل جراحی که در بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر رخ داد، زانوی یک جوان 18 ساله که بر اثر تصادف به شدت آسیب دیده بود و از ناحیه مفصل دچار عیب شده بود با همکاری متخصصان و پیوند از پای یک جسد ترمیم شد.

متخصص ارتوپدی بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر در این زمینه تصریح کرد: به دنبال سانحه‌ای که برای جوان 18 ساله مشگین‌شهر رخ داده بود و غضروف استخوان زانوی این جوان به شدت آسیب دیده بود با همکاری سازمان انرژی اتمی و مراکز بیمارستانی تهران موفق شدیم از طریق استریل و اشعه مورد نیاز اعضای این جسد را به مشگین‌شهر منتقل کنیم تا عمل جراحی روی این جوان صورت بگیرد که بعد از ساعاتی این عمل جراحی با موفقیت انجام شد که حال عمومی بیمار نیز رو به بهبود است.

امیر حسین امین‌ شریفی افزود: تاکنون چنین عمل جراحی در کشور سابقه نداشته و یک پیوند نادر از جسد به فرد زنده صورت می‌گرفت که ضرورت دارد این موفقیت در مجلات علمی دنیا منعکس شده و به عنوان یک پیوند نادر به ثبت برسد.

وی با ابراز خرسندی از انجام این عمل و بازیابی سلامت فرد آسیب‌دیده خاطر نشان کرد: امیدواریم انجام این عمل جراحی مقدمه‌ای باشد تا در سال‌های آینده بتوانیم بهتر و شایسته‌تر چنین اعمال جراحی را با استفاده از تکنولوژی‌های جدید انجام دهیم.

بیمارستان ولیعصر مشگین‌شهر به رغم فضای محدود از متخصصان و جراحان مجرب برخوردار است که هر از چند گاهی اعمال جراحی نادر در این بیمارستان صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول