اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس:

بودجه 92 انقباضی‌ترین بودجه‌ کشور پس از انقلاب است

خبرگزاری فارس: نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس شورای اسلامی بودجه سال 92 را یکی از انقباضی‌ترین بودجه‌های کشور پس از انقلاب اسلامی عنوان کرد.

بودجه 92 انقباضی‌ترین بودجه‌ کشور پس از انقلاب است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، ایرج ندیمی در جلسه ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی گیلان اظهار کرد: گیلان استان صنعتی نیست و در دولت نهم و دهم تلاش شده فعالیت‌ها به طرف اهداف باشد.

وی با بیان اینکه اعتبارات در اختیار دولت است، افزود: اختصاص اعتبارات مناسب می‌تواند صنعت را در گیلان توسعه دهد.

ندیمی به وجود موانع در مقابل صنعت استان اشاره کرد و گفت: اگر اصرار داریم راه‌آهن گیلان به بهره‌برداری برسد می‌خواهیم بگوییم تهدیدها در غرب و جنوب است و باید از قابلیت‌های شمال کشور استفاده شود و اکنون این همت در دولت وجود دارد تا زیرساخت‌ها در گیلان تکمیل شده و به بهره‌برداری برسد.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس با تاکید بر تکمیل ارتباط‌های جهانی در گیلان، خاطرنشان کرد: سازمان بنادر و کشتیرانی فعالیت‌های مناسبی در آستارا، کیاشهر و چمخاله آغاز کرده و منطقه ویژه اقتصادی لاهیجان به‌زودی احداث می‌شود.

وی وجود سرمایه‌گذار در گیلان را مهم خواند و تصریح کرد: آورده صنعتی در استان نسبت به دیگر نقاط کشور کم است و این امر در سرمایه‌گذاری اثر می‌گذارد.

ندیمی در ادامه با اشاره به بودجه کشور، ابراز کرد: بودجه سال 92 یکی از انقباضی‌ترین بودجه‌های کشور پس از انقلاب اسلامی است.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس درآمد نفتی کشور در دوران دفاع مقدس را 8 میلیارد دلار ذکر کرد و افزود: درآمد نفتی کشور اکنون 120 میلیارد دلار برآورد شده و این مبلغ در بودجه سال 92 به یک سوم کاهش پیدا می‌کند.

وی با تاکید براینکه باید قبول کنیم بودجه کشور انقباضی است، بیان کرد: عمران و سرمایه‌گذاری در بودجه انقباضی بیشتر ضرر می‌کند و اقتصاد کشور معیشتی می‌شود و ابتدا باید به فکر شکم مردم باشیم.

ندیمی بودجه انقباضی را سبب تغییر بسیاری از مسائل دانست و اذعان کرد: دولت در بودجه انقباضی ذخیره خود را از 3 ماه به 6 یا 9 ماه افزایش می‌دهد زیرا کشور را باید حفظ کند و این امر نشان می‌دهد بودجه بیشتر صرف مصرف می‌شود.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس با بیان اینکه اگر در تصمیم‌سازی به همدیگر دروغ بگوییم نمی‌توانیم تصمیم بگیریم، اظهار کرد: اگر اطلاعات واقعی را به مردم که ولی‌نعمت و ارباب رجوع ما هستند ارائه ندهیم، تصمیم‌ها گرفته نمی‌شود.

وی ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی را در برطرف کردن بوروکراسی موفق نامید و یادآور شد: ستاد مذکور در تامین منابع و آنچه که سرمایه‌گذار می‌خواهد، ناموفق بوده است.

ندیمی اخذ مالیات را حق دولت دانست و تصریح کرد: بستن کارخانه حق دولت نیست و واحد تولیدی باید فعالیت داشته باشد تا بتواند مالیات را بپردازد.

نماینده مردم سیاهکل و لاهیجان در مجلس خواستار توسعه صنعت در گیلان شد و گفت: تحت عنوان یک حق مانند مالیات و عوارض که باید پرداخت شود، نباید شرایطی را ایجاد کرد تا کارخانه‌ها بسته شوند.

به گزارش فارس، ستاد تسهیل امور و پشتیبانی واحدهای تولیدی گیلان با حضور معاون امور اقتصادی وزیر صنعت، معدن و تجارت، استاندار و تعدادی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس شورای اسلامی و مسئولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان در قالب 3 کارگروه بانکی، امور مالیاتی و گمرک، مشکلات بنگاه‌های اقتصادی گیلان را بررسی کرد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول