اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تأکید کرد

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در راستای ارتقای مطالعه

خبرگزاری فارس: مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بر لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در راستای ارتقای مطالعه تأکید کرد.

لزوم بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در راستای ارتقای مطالعه

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان، مسلم میرزاپور در نخستین مجمع هیئت امنای خیرین کتابخانه‌ساز استان همدان با اشاره به آمارهای عنوان شده توسط مدیرکل کتابخانه‌های استان همدان عنوان کرد: این آمارها نمایانگر تصویر مطالعه و فضای این مهم در سطح استان است.

وی با بیان اینکه اقتضای جسم و روح متفاوت است، گفت: اگرچه غذای تکاملی جسم، مادی است اما تکامل روح و ذهن مرهون رشد علم و کسب دانش است که این مهم بر اساس تداوم مطالعه و پیگیری کسب علم محقق می‌شود.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با تأکید بر لزوم بسترسازی ارتقای سرانه مطالعه در کشور خطاب به خیرین حاضر در جلسه اظهار داشت: این بستر توسط شما نیکوکاران و ناصحان به تکامل و پویایی می‌رسد.

وی با اشاره به بحث خیرین مدرسه‌ساز نیز خاطرنشان کرد: کشور تجربه ارزشمندی در بحث افزایش فضاهای آموزشی به همت خیران دارد چرا که سابقاً شرایط تلخی در زمینه فضاهای آموزشی داشتیم و شاهد مدارس دو یا سه‌شیفته نیز بودیم.

میرزاپور ادامه داد: با آغاز جهاد مدرسه‌سازی و خیران مدرسه‌ساز مشکل فضاهای آموزشی تا حد قابل ملاحظه‌ای برطرف شده‌ است که این روند باید در بحث کتابخانه‌سازی و ارتقای سرانه مطالعه در کشور نیز مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: انجمن خیرین کتابخانه‌ساز در راستای تحقق اهداف خود برای همه اقشار مختلف جامعه گام برمی‌دارد که جایگاه ارزشمندی است که باید به آن توجه ویژه داشت.

مشاور دبیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در زمینه لزوم اجرای اصل 44، انجمن خیرین کتابخانه‌ساز را گامی در راستای اجرای این مهم دانست.

وی با اشاره به جایگاه فرهنگی استان همدان و پیشینه تاریخی آن در روند شکل‌گیری انقلاب و بعد از آن، ابراز داشت: انتظار ما این است که ظرفیت‌های این استان مورد بهره‌برداری ویژه قرار گیرد و خدمت‌رسانی شایسته‌ای در زمینه کتابخانه‌ای نیز صورت گیرد.

میرزاپور با اشاره به هجمه‌های فرهنگی دشمنان علیه ایران اسلامی نیز ارتقا و افزایش کتابخانه‌های عمومی و سرانه مطالعه در کشور را گامی مؤثر در راستای بیمه کردن جوانان و نوجوانان در برابر این هجمه‌ها قلمداد کرد.

وی در پایان سخنانش تصریح کرد: اگر بتوانیم با ظرفیت‌های موجود مباحث فرهنگی را مدیریت کنیم نسلی مولد و پویا را در آیند‌ای نزدیک شاهد خواهیم بود.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول