اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران:

بالابردن سرانه مطالعه با تغییر رویکرد امکان‌پذیر است

خبرگزاری فارس: رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران گفت: برای بالابردن سرانه مطالعه جوانان در کشور ناچار به تغییر رویکرد هستیم.

بالابردن سرانه مطالعه با تغییر رویکرد امکان‌پذیر است

رضا سلاحی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شیراز اظهار داشت: اگر قرار است در تولید علم و هنجارهای جامعه ایفای نقش کنیم، باید سرانه مطالعه جوانان را بالا ببریم و برای این کار ناچار به تغییر رویکرد در این زمینه هستیم.

وی با بیان اینکه این تغییر با میراث‌سازی انجام شده است، افزود: راه‌اندازی وایرلس در تالارهای مطالعه برای استفاده اعضاء، ساخت تالار ویژه فارس‌شناسی برای محققان، ایجاد کتابخانه‌های دیجیتال و افزایش آن در سال‌های آتی، از راه‌های ایجاد شده، است که در سال‌های آینده کامل‌تر می‌شوند.

مشاور امور فرهنگی رئیس جمهور از کارهایی که هر دستگاه در راستای بسترسازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی می‌تواند انجام دهد، سخن گفت و تصریح کرد: در سازمان اسناد و کتابخانه ملی، مسائل را به دو رویکرد ضروری و غیرضروری با شرایط اجتماعی و اقتصادی تفکیک کرده‌ایم.

وی سامان‌دهی منابع موجود، تأمین منابع و بسترسازی افزایش سرانه مطالعه در جامعه را از راهکارهای سازمان اسناد و کتابخانه ملی در راستای فرهنگ‌سازی اقتصاد مقاومتی بیان کرد و ادامه داد: اگر تا دیروز فکر می‌کردیم که هر چیزی ممکن است روزی به کار آید، امروز فقط لوازم مورد نیاز را تهیه کرده و از امور اضافه پرهیز می‌کنیم.

انتهای پیام/و30/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول