اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری:

چهارمحال و بختیاری‌ها 57 دقیقه در روز مطالعه می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: چهارمحال و بختیاری‌ها 57 دقیقه در روز مطالعه می‌کنند.

چهارمحال و بختیاری‌ها 57 دقیقه در روز مطالعه می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، بهروز صادقی ظهر امروز در دیدار با کتابداران این استان، اظهار داشت: در حال حاضر سرانه مطالعه در کشور 76 دقیقه است، این در حالیست که این سرانه در این استان 57 دقیقه برآورد شده است که آن نیز شامل مطالعه کتب درسی، غیردرسی، روزنامه، مجله و نشریات، ادعیه، قرآن و مطالعه در فضای مجازی است.

وی افزود: تمام تلاش‌ها و برنامه‌های اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی در راستای افزایش سرانه مطالعه است تا بتوانیم به استاندارد سرانه متوسط کشوری دست یابیم.

صادقی با بیان اینکه افزایش کتابخانه‌های مشارکتی در دو سال گذشته از 12 باب به 34 باب افزایش یافته است، گفت: برپایی ایستگاه‌های مطالعه در اماکن انتظاری و برگزاری مسابقات فرهنگی به صورت گسترده مهم‌‎ترین اقدامات اداره‌کل در راستای افزایش سرانه مطالعه است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی چهارمحال و بختیاری مهم‌ترین برنامه هفته کتاب در سال‌ جاری را اهدای کتاب به کتابخانه‌ها دانست و گفت: بطوری که تمام کتابخانه‌های عمومی استان، پایگاه دریافت کتاب است انتظار می‌رود سایر دستگاه‌ها نیز در اهدای کتاب به کتابخانه‌های عمومی مشارکت کنند.

وی بر ضرورت توسعه فضای کتابخانه‌‌های مشارکتی در این استان تأکید کرد و گفت: اداراتی که دارای کتابخانه تخصصی یا عمومی هستند به صورت مشارکتی کتابخانه‌های خود را به ثبت برسانند و از خدمات اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی بهره‌مند شوند.

صادقی خاطرنشان کرد: همین طور اداراتی که ارباب رجوع فراوان دارند گنجه کتاب دائر کنند تا این اداره‌کل نسبت به تامین کتاب و به روزرسانی آنها اقدام کند.

وی اضافه کرد: عضویت کارکنان دستگاه‌های اجرائی در کتابخانه‌های عمومی با استفاده از بودجه فرهنگی دستگاه‌‎ها از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل محسوب می‎شود.

انتهای پیام/خ20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول