اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی همدان:

ارتقای میزان مطالعه در همدان نیازمند برنامه راهبردی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان گفت: ارتقای میزان مطالعه و منابع آن در استان همدان همتی عمومی طلب می‌کند که نیازمند برنامه راهبردی است.

ارتقای میزان مطالعه در همدان نیازمند برنامه راهبردی است

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان به نقل از ستاد اطلاع‌رسانی کتابخانه‌های عمومی استان همدان، ارشاد استعدادی در نخستین مجمع هیئت امنای خیرین کتابخانه‌ساز در استان با اشاره به ساختار فرهنگی و قدمت تاریخی همدان و موقعیت علمی این استان از نظر تعداد دانشجو، دانشگاه‌های متعدد و حوزه‌های علمیه اظهار داشت: مردم این استان مردمی فرهنگ‌دوست از نظر عِده و عُده هستند اما در بحث کتابخانه‌ها وضعیت نسبی را در این استان شاهد هستیم که البته بخشی از این دغدغه کشوری است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در زمینه میزان مطالعه و منابع آن در کشور خلأ و کمبودی احساس می‌شود که نیازمند برنامه راهبردی است، عنوان کرد: در این راستا آنچه که در زمینه مطالعه و منابع آن زیبنده استان همدان است همتی عمومی طلب می‌کند تا به ارتقای آن بینجامد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان با اشاره به اثرات ارتقای میزان مطالعه، به تاریخچه احداث کتابخانه‌های عمومی در استان همدان اشاره کرد و گفت: نخستین کتابخانه عمومی در همدان در سال 43 و توسط خیران احداث شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در استان همدان 67 باب کتابخانه عمومی وجود دارد، تصریح کرد: شهرستان ملایر بیشترین آمار را در این زمینه به خود اختصاص داده و همدان نیز دارای 15 باب کتابخانه نهادی و مشارکتی است که با توجه به جمعیت استراتژیکی و دانشگاهی استان همدان نیاز به وجود تعداد بیشتری کتابخانه احساس می‌شود.

استعدادی با اشاره به وضعیت و تعداد کتابخانه‌های استان‌های مجاور به کتابخانه‌های مشارکتی اشاره و خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های مشارکتی به کتابخانه‌هایی گفته می‌شود که با مشارکت ادارات، نهادها و سازمان‌های مختلف احداث شده باشد.

وی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه سرانه مطالعه را نمی‌توان به واقع مشخص کرد، بر لزوم توجه بر ارتقای شاخص‌های مطالعه صحه گذاشت.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان همدان در پایان سخنان خود ابراز داشت: با توجه به دغدغه‌ای که در همه آحاد و اقشار مختلف جامعه در زمینه لزوم ارتقای فرهنگ عمومی و مطالعه احساس می‌شود نیاز است مجموعه‌ای حقوقی، مستقل و مردم‌نهاد در راستای احداث کتابخانه‌ها و شاخص‌های مطالعه ورود پیدا کنند.

انتهای پیام/صا30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول