اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مربی تیم ملی والیبال نوجوانان در گفت‌وگو با فارس:

کانون‌های منطقه‌ای والیبال در مازندران راه‌اندازی شود

خبرگزاری فارس: مربی تیم ملی والیبال نوجوانان کشور با اشاره به ضعف والیبال مازندران در رده‌های پایه گفت: کانون‌های منطقه‌ای والیبال در مازندران راه‌اندازی شود.

کانون‌های منطقه‌ای والیبال در مازندران راه‌اندازی شود

رحمت نوری در حاشیه سفر به شهرستان سوادکوه مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در سوادکوه با اشاره به این که والیبال مازندران در سال‌های گذشته دارای بازیکنان قوی بود که به سایر استان‌ها اعزام می‌شد، بیان داشت: رحمان تقی‌زاده تنها بازیکن ملی پوش نوجوانان از مازندران است که با وجود شرایط فیزیکی مطلوب و سرعت بالا، باید بر روی عکس‌العمل‌ها تمرین کند.

نوری با اشاره به شرایط والیبال مازندران و با بیان اینکه این استان قطب والیبال کشور در سال‌های نه چندان دور بوده است، افزود: والیبال مازندران آن چنان که شایسته است در بخش پایه فعالیت ندارد و فعالیت‌ها تنها معطوف به تیم‌داری در لیگ‌های برتر و دسته یک شده است و به دلیل عدم برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در بخش پایه مجبور است از سایر استان‌ها بازیکن وارد کند.

وی با تقدیر از فعالیت‌های تیم والیبال کاله آمل خاطرنشان کرد: وجود بازیکنان غیر بومی در این تیم بیانگر عدم توجه استان مازندران در آموزش و برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری در رده‌های پایه است.

مربی تیم ملی نوجوانان کشور عدم وجود مسابقات منظم در سطح استان مازندران و نیمه تمام ماندن لیگ جوانان و عدم برنامه‌ریزی برای تیم‌های پایه را از دلایل ضعف در تیم‌های پایه مازندران عنوان کرد.

نوری افزود: نتایج تمرین سالانه و توانایی‌های ورزشکاران باید در مسابقاتی نشان داده شود و اگر مسابقه‌ای برگزار نشود، میل و رغبت والیبالیست‌ها از بین می‌رود و سرخوردگی و بی‌میلی برای ورزشکاران به وجود می‌آید.

وی خواستار توجه جدی هیئت والیبال استان مازندران به تیم‌های پایه شد و گفت: در جام جهانی 1991 ژاپن 7 بازیکن مازندرانی حشمت امیدی، فرشاد سعیدی، رحمت نوری، عبدالرضا فرجی، حمیدرضا عقیلی، ابراهیم سن سبیلی و علی حمیدی حضور داشتند که بیانگر توانمندی بالای والیبال استان است.

مربی تیم ملی نوجوانان کشور خواستار تشکیل کانون‌های منطقه‌ای والیبال در استان مازندران شد و افزود: با توجه به مسافت کوتاه بین شهری مازندران، هیئت والیبال مازندران با استفاده از مربیان مجرب و فعالیت‌های آموزشی بر فعالیت این کانون‌ها نظارت کند تا شاهد حضور والیبالیست‌های مازندرانی در سطح ملی و جهانی باشیم.

انتهای پیام/ب20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول