اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر مطرح کرد

عدم ظرفیت‌سازی قانونی مناسب چالش عمده مناطق ویژه اقتصادی

خبرگزاری فارس: مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر گفت: عدم ظرفیت‌سازی قانونی مناسب برای مناطق ویژه به عنوان نقاط مولد و مراکز تولیدی و پیشانی صنعت تولید و تجارت در ایران از چالش‌های عمده مناطق ویژه اقتصادی در کشور است.

عدم ظرفیت‌سازی قانونی مناسب چالش عمده مناطق ویژه اقتصادی

سیامک احمدی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در بوشهر در ارتباط با چالش‌های پیش‌روی مناطق ویژه اقتصادی کشور اظهار داشت: ساختارهای متفاوت مناطق ویژه خصوصاً در بخش تولی‌گری مناطق ویژه و بازبینی و بازنگری قوانین موجود و اصلاح و ترمیم قوانین از طریق ارائه لوایح دولت و طرح در مجلس شورای اسلامی خصوصاً تأمین زیرساخت‌ها و روان‌سازی جریان سرمایه‌گذاری از دیگر چالش‌های مناطق ویژه است.

وی در ارتباط با پروژه‌های انجام شده در منطقه ویژه بوشهر تصریح کرد: اکثر پروژه‌های انجام شده در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در حوزه صنعتی و تولیدی است، امسال با توجه به نامگذاری آن از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی و با توجه به اینکه افتتاح هر کارخانه یا شرکت تولیدی در منطقه ویژه نیازمند شرایطی است که ما به عنوان سازمان مسئول موظف به تأمین آنها هستیم و با نگاه ویژه‌ای که این مجموعه برای فراهم کردن هر چه بهتر زیرساخت‌ها برای سرمایه‌گذاران داشته موفق شدیم مشکل برق منطقه، مانع اصلی که بسیاری از تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران با آن روبه‌رو بودند را برطرف کنیم.

احمدی گفت: در گام بعدی نیز پس از مطالعه و تهیه نقشه‌های اجرایی گازرسانی، در حال انجام عملیات اجرایی ایستگاه فشار گاز در منطقه هستیم که در این خصوص نیز با شرکت گاز استان بوشهر همکاری مطلوبی وجود دارد.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر خاطر نشان کرد: واحد پتروشیمی حافظان انرژی بی‌همتا، کارخانه تولید رزین و MDF به‌نام شرکت پاک شیمی، لامپ‌سازی نارون لیان و شهرک توریستی جزو پروژه‌های مهم منطقه ویژه اقتصادی بوشهر است.

وی عنوان کرد: به لحاظ بهره‌وری می‌توان گفت سال گذشته شاخص‌ترین سال جذب سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی بوشهر بوده است.

مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی بوشهر در ارتباط با صادرات از منسقه ویژه بوشهر گفت: از منطقه ویژه صادرات مواد نفتی شامل انواع هیدروکربن سبک و سنگین و انواع گازوئیل به کشور امارات و افغانستان انجام شده است.

احمدی در مورد عمده واحدهای فعال استان به تفکیک توزیع میزان سرمایه‌گذاری انجام شده یادآور شد: مهم‌ترین محصولات تولیدی شرکت‌های صنعتی فعال استان بوشهر شامل انواع ماکارونی، آرد، بستـه‌بندی، خرما، عمل آوری ماهی و میگو، کسر و تن ماهی، کیک و کلوچه، محصولات جانبی خرما، تولیدات انواع تور ماهیگیری، چرم مصنوعی، رنگ و رزین، نایلون و نایلکس، دستمال کاغذی، پوشک کامل بچه، نوار بهداشتی و گونی، حصیر،‌ انواع قطعات فایبر گلاس، قایق فایبر گلاس، تولید و تعمیر کشتی، ساخت سکو، تولید انواع شوینده‌ها، تولید خوراک میگو است که عمدتاً در دو شهرستان بوشهر و دشتستان قرار دارند.

وی اذعان داشت: عمده‌ترین محصولات صادراتی واحدهای تولیدی استان نیز شامل حصیر پلاستیکی، کنسر و تن ماهی، میگو منجمد شده، نوار بهداشتی، دستمال کاغذی، نایلون و کیسه فریزر، متانول، انواع میگو پرورشی و دریایی با سر و بدن، گونی‌های پلاستیکی و شن شکتر و غیره است.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول