اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بویراحمد:

90 درصد سوخت زمستانی روستاهای بویراحمد ذخیره‌سازی شد

خبرگزاری فارس: رئیس شرکت پخش فرآورده‌های نفتی بویراحمد و دنا از ذخیره‌سازی 90 درصدی سوخت زمستانی روستاهای این شهرستان خبر داد.

90 درصد سوخت زمستانی روستاهای بویراحمد ذخیره‌سازی شد

سالار خشایی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در یاسوج به اهداف و رسالت شرکت پخش فرآورده‌های نفتی اشاره و اظهار کرد: این مرکز به منظور ساماندهی بهتر و کاهش مشکلات در عرصه سوخت وظیفه تامین، حمل و پخش فرآورده‌های نفتی شامل نفت کوره، بنزین نفت سفید و ... را بر عهده دارد.

رئیس پخش فرآورده‌های نفتی شهرستان بویراحمد و دنا تعداد جایگاه‌های عرضه سوخت مصرفی در حوزه استحفاظی خود را 10 جایگاه ذکر کرد و گفت: 180 فروشندگی عرضه نفت سفید در این حوزه‌ها نیز وجود دارد که در حال حاضر این تعداد از جایگاه‌ها محل عرضه بنزین، نفت و گاز سی‌ان‌جی هستند.

سالاری در ادامه افزود: از 10 جایگاه سی‌ان‌جی در شهرستان بویراحمد و دنا شش جایگاه آن زیر نظر شهرداری و چهار جایگاه دیگر به صورت خصوصی ارائه خدمات می‌کنند.

وی سهمیه ایجاد و ساخت جایگاه سی‌ان‌جی در سطح استان را بر اساس جمعیت بیان کرد و گفت: شرکت پخش فرآورده‌های نفتی هیچ گونه محدودیتی در قبال ایجاد جایگاه‌ها ندارد و بیشتر در بعد نظارتی بر جایگاه‌های سی‌ان‌جی ارائه خدمات می‌کند.

این مسئول تصریح کرد: به منظورخدمات‌رسانی هرچه بهتر به مناطق روستایی و صعب‌العبور در فصل سرما 90 درصد ذخیره‌سازی و در قالب خرید اعتباری در اختیار متقاضیان قرار گرفته است.

*توزیع 7 میلیون لیتر نفت سفید در بویراحمد و دنا

سالاری در ادامه اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تاکنون 7 میلیون لیتر نفت سفید به منظور سوخت‌رسانی و ذخیره‌سازی در شهرستان‌های بویراحمد و دنا توزیع شده است.

رئیس پخش فرآورده‌های نفتی بویراحمد و دنا اذعان کرد: فروش نفت و گاز بر اساس کارت سوخت بوده که در صورت فروش  غیرمجاز به صورت بشکه‌ای که بیشتر در خارج شبکه صورت می‌گیرد مطابق قانون با متخلفان برخورد لازم اعمال می‌شود.

وی به نحوه ثبت‌نام در سامانه هوشمند و استفاده از میزان سوخت دریافتی به صورت بشکه‌ای اشاره کرد و گفت: به منظور ساماندهی بهتر و جلوگیری از فروش غیر مجاز فرآورده‌های نفتی متقاضی امر از سوی دستگاه‌های متولی همچون جهاد، صنعت، معدن و تجارت و فرمانداری‌ها تأییدیه خود را ارائه و به میزان حواله موجود سوخت دریافت می‌کند.

سالاری افزود: هرگونه عواقب سوء بر عهده دستگاه متولی بوده که نوعی تخلف محسوب می‌شود و مطابق قانون برخورد می‌شود.

رئیس پخش فرآورده‌های نفتی بویراحمد و دنا گفت: با توجه به منطقه‌ای کردن کارت سوخت، کامیون‌های شخصی و وسایط نقلیه فروش غیر مجاز فرآورده‌های نفتی در سطح کهگیلویه و بویراحمد به حداقل رسیده است.

این مسئول، شرایط ارائه فرآورده‌های نفتی به روستاها را دارا بودن مخزن استاندارد از سوی شرکت نفت ذکر کرد و بیان داشت: شرکت نفت موظف است به روستاهای دارای مخزن، جاده ارتباطی و سکوی مناسب با رعایت نکات ایمنی میزان سوخت مورد نیاز را ارائه دهد.

وی گفت: با وجود اینکه اختصاص و نصب مخزن ذخیره نفت با اداره تعاون روستایی شهرستان‌ها بوده، در صورتی که روستاهای کم‌جمعیت در هم‌جواری روستاهای تابعه قرار گرفته باشند برای دریافت سوخت مصرفی منوط بر ارائه کالا برگ سوخت خود را دریافت کنند.

سالاری متذکر شد: مراکز آموزشی و دولتی برای دریافت سوخت مصرفی خود باید در سامانه فرآورده‌های نفتی شرکت نفت ثبت‌نام کنند.

رئیس پخش فرآورده‌های نفتی حوزه بویراحمد و دنا از گشت مشترک با دستگاه‌های متولی و نیروی انتظامی خبر داد و گفت: این گشت به صورت ماهانه جهت کنترل سوخت حمایتی (150 تومانی) صورت می‌گیرد.

سالاری پل ارتباطی با رسانه‌های جمعی و گروهی را از عوامل مهم در پیشبرد اهداف این مرکز ذکر کرد و بیان داشت: امید است در افقی روشن شاهد همکاری و انعکاس بهتر اخبار از طریق رسانه‌ها در تمام زمینه‌ها باشیم.

انتهای پیام/آ10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول