اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بازرس ستاد مدیریت مصرف سوخت کشور عنوان کرد

پیگیری مشکل سوخت تاکسی‌های دوگانه‌سوز در جیرفت

خبرگزاری فارس: بازرس ستاد حمل و نقل و مدیریت مصرف سوخت کشور گفت: دستورالعمل ویژه‌ سوخت تاکسی‌های دوگانه‌سوز در جیرفت اجرا نشده و ما اکنون در پی بررسی این موضوع هستیم که به چه دلیل انجام نگرفته است.

پیگیری مشکل سوخت تاکسی‌های دوگانه‌سوز در جیرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از جیرفت، احد رئیسی بعد از ظهر امروز در نشست با اعضای ستاد سوخت و حمل و نقل شهرستان جیرفت اظهار داشت: در ستاد هدفمندی یارانه‌ها برای سوخت تاکسی‌های دوگانه‌سوز دستورالعمل ویژه‌ای صادر شده که در این منطقه اجرا نشده و ما اکنون در پی بررسی این موضوع هستیم که به چه دلیل انجام نگرفته است. 

وی با اشاره به سوخت چاه‌های بدون پروانه بهره‌برداری افزود: با رفع مشکل نرم‌افزاری که در سیستم سازمان جهاد کشاورزی جنوب کرمان وجود دارد، سهمیه سوخت یارانه این چاه‌ها اختصاص داده می‌شود.

رئیسی در زمینه جایگاه‌های سوخت سی‌ان‌جی تصریح کرد: این سئوال وجود دارد که به چه دلیل در این منطقه با وجود تمام ظرفیت‌ها و گرمسیری و سردسیری بودن آن لوله‌کشی گاز وجود ندارد که می‌طلبد با پیگیری‌ تلاش شود تا مردم این منطقه از این نعمت برخوردار شوند.

وی ابراز داشت: باید کمیته نرخ‌گذاری نرخ مسیر تاکسی‌ها را مشخص کرده و برچسب آن را به تاکسی‌ نصب کنند تا مسافران با مشکلی در این زمینه مواجه نشوند.

رئیسی عنوان کرد: همچنین در کل کشور همه تاکسی‌های دوگانه‌سوز در مناطقی که تا شعاع 20 کیلومتری آن‌ها جایگاه سوخت سی‌ان‌جی وجود ندارد، باید پول آن به رانندگان پرداخت شود و تلاش می‌کنیم تا مشکل عدم دریافت این وجه را در این شهرستان دنبال کنیم.

وی بازدید از استان کرمان را خوب توصیف کرد و اذعان داشت: با توجه به هماهنگی خوبی که مردم استان کرمان در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها داشته‌اند، تلاش می‌کنیم تا مشکلات موجود این منطقه را حل و فصل کنیم.

غلام‌عباس صدیقی رئیس شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ناحیه شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد نیز گفت: در بحث چاه‌های فاقد پروانه طبق دستورالعمل وزارت کشور بر اساس شناسایی اداره آبیاری که به عنوان مخاطب اول در سیستم مشخص شده، چاه‌های قبل از سال 85 تأیید می‌شود تا سوخت آن‌ها طبق روال توزیع شود.

وی با اشاره به اینکه به دلایل زیست‌محیطی چاه زدن در این منطقه ممنوع است، افزود: تعداد بسیار اندکی از چاه‌ها که متعلق به قبل از سال 85 است در سیستم اداره آبیاری ثبت نشده است که با پیگیری‌های انجام شده در حال رفع این مشکل هستند.

صدیقی در مورد تاکسی‌های دوگانه‌سوز تصریح کرد: با توجه به اینکه در شهرستان‌های جیرفت و عنبرآباد جایگاه سوخت سی‌ان‌جی وجود ندارد، مکاتبات عدیده‌ای در زمینه عدم شارژ کیف پول این تاکسی‌ها انجام شده است، اما تاکنون نتیجه‌ای دریافت نکرده‌ایم.

رئیس اداره بازرگانی شهرستان جیرفت نیز در این جلسه با بیان اینکه ما در تأمین سوخت منطقه مشکلی نداریم، اظهار داشت: مشکل عمده در بحث سوخت کوره‌های آهک‌پزی و نانوایی‌ها وجود دارد.

محمود آهنگ‌بهادر با تقسیم گرانی‌ها به دو دسته عنوان کرد: یک دسته مربوط به کالاهایی است که از بورس تأمین می‌شود که باید توسط مسئولان کشوری در سطح کلان رفع شود.

وی دسته دوم گرانی‌ها را مربوط به سرویس کار دانست و ابراز داشت: سالانه معمولا بین 10 تا 15 درصد در بحث خدمات افزایش وجود دارد و با بیش از این مقدار با جدیت برخورد می‌شود.

انتهای پیام/ش10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول