اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون عملیات فرماندهی مرزبانی ناجا:

کشف سوخت قاچاق در کشور 71 درصد رشد داشته است

خبرگزاری فارس: معاون عملیات فرماندهی مرزبانی ناجا گفت: در هشت ماهه ابتدایی سال جاری کشف سوخت قاچاق در کشور 71 درصد و در همین مدت نیز کشف سوخت در استان بوشهر 37 درصد رشد داشته است.

کشف سوخت قاچاق در کشور 71 درصد رشد داشته است

به گزارش خبرگزاری فارس از بوشهر حمید شرفی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در بوشهر اظهار داشت: در فرماندهی ناجا برنامه‌های بازدید تحت عنوان نظارت تخصصی برنامه‌ریزی شده که هر از چند گاهی از یکی از استان‌ها انجام می‌دهیم و میزان پیشرفت، مسائل و مشکلات یگان‌ها را در جلساتی که با حضور هیئت رئیسه ناجا و هیئت رئیسه مرزبانی مرکز استان تشکیل می‌شود بررسی می‌کنیم.

شرفی با بیان اینکه پدیده گرانی ارز موجب کاهش قاچاق در کشورمان شده عنوان کرد: ما خواستار افزایش کشف در مرزها و کاهش کشف در نیروی انتظامی‌ هستیم که با چند برابر شدن فعالیت و حضور مرزبانان به این مهم نزدیک شده‌ایم.

معاون عملیات فرماندهی مرزبانی ناجا بیان داشت: رهبر معظم انقلاب امسال را سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامیدند، مسئولان و مرزبانان باید با سرمشق قرار دادن این کلام بکوشند و مانع ورود کالای قاچاق به کشور شوند.

وی افزود: پدیده ارز باعث شده میزان قاچاق کم شود و این فرصت خوبی برای تولیدکننده‌های داخلی است که با تلاش، کوشش و ارائه جنس خوب موجب جلب توجه مشتری شوند و بتوانند بازار را در دست بگیرند.

این مسئول خاطر نشان کرد: در شرایطی که کشفیات قاچاق در کل کشور کاهش پیدا کرده، ولی کشفیات این استان در کالاهای مختلف مانند لوازم خانگی، خروج سوخت، ورود دارو، مواد نیروزا و... رشد داشته است.

معاون عملیات فرماندهی مرزبانی ناجا اذعان داشت: در کل کشور در هشت ماهه ابتدایی سال با رشد 71 درصدی کشف سوخت روبه‌رو بودیم که در همین مدت زمانی در استان بوشهر 37 درصد کشف سوخت رشد داشته است.

شرفی گفت: انسجام در مرز شرقی موجب شده که  قاچاق کالاها به سمت دریا جهت پیدا کند و قاچاقچیان از استان‌های سیستان و بلوچستان و هرمزگان سعی کنند مواد مخدر را به داخل کشور ببرند که ما با گسترش یگان‌ها و توسعه شناورها تلاش داریم کاری کنیم که قاچاقچیان مجبور شوند خط ترانزیتشان را از خاک کشور ما به سمت دیگری تغییر دهند و این اقدام با همکاری ارگان‌هایی که با ما همکاری می‌کنند میسر می‌شود.

انتهای پیام/ن20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول