اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بابت سه ماه نخست امسال

790 معلول در قم یارانه سوخت دریافت کردند

خبرگزاری فارس: معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قم از پرداخت یارانه نقدی سوخت خودرو به 791 نفر از معلولان با شرایط جسمانی خاص خبر داد.

790 معلول در قم یارانه سوخت دریافت کردند

مصطفی علی‌زاده امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به تعداد پرونده‌های توانبخشی در اداره کل بهزیستی استان قم اظهار کرد: در حال حاضر 27 هزار پرونده توانبخشی در اداره کل بهزیستی استان قم به ثبت رسیده است.

وی از خدمات‌دهی اداره کل بهزیستی استان قم به 7 هزار و 500 نفر معلول جسمی حرکتی، 7 هزار معلول ذهنی و هزار و 200 نفر نابینا و کم‌بینا در استان قم خبر داد و بیان کرد: 3 هزار و 700 نفر ناشنوا و کم‌شنوا، 3 هزار و 700 نفر بیمار اعصاب و روان و 371 نفر ضایعه نخاعی در استان قم زیر پوشش اداره کل بهزیستی هستند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قم بیان کرد: برنامه‌ریزی شده است به هرگروه از توان‌خواهان با توجه به شرایط جسمی که دارند توان‌بخشی ویژه‌ای ارائه ‌شود.

وی از حضور تیم‌های ویزیت در منزل برای توانبخشی به معلولین ضایعه نخاعی خبر داد و گفت: 50 نفر از معلولان جسمی _حرکتی از خدمات گوناگون فیزیوتراپی، کاردرمانی، تعویض پانسمان و... تیم‌های ویزیت در منزل استفاده می‌کنند.

علی‌زاده با بیان اینکه تعداد توان‌خواهان و خدماتی که به آنان ارائه می‌شود همواره در حال تغییر است بیان کرد: با توجه به وضعیت جسمانی که توان‌خواهان دارند ممکن است تعداد آنان و نوع خدماتی که به آنان ارائه می‌شود با تغییراتی مواجه شود.

وی افزود: با توجه به گزارشاتی که مددکار از شرایط جسمانی مددجویان به بهزیستی ارائه می‌دهد تعداد و نوع خدماتی که به مددجویان ارائه می‌شود تغییر می‌‌کند.

معاون توانبخشی اداره کل بهزیستی استان قم با تبیین دیگر خدماتی که به مددجویان بهزیستی استان قم ارائه می‌شود تصریح کرد: وجه ریالی سوخت خودروی مددجویان با شرایط جسمانی خاص، بابت سه ماه نخست امسال به آنان پرداخت شد.

این مقام مسئول به تعداد مددجویانی که وجه ریالی سوخت به آنان پرداخت شده اشاره و ابراز کرد: به 791 نفر از مددجویان با شرایط جسمانی خاص به ازای هر ماه نفری 100 هزار ریال پرداخت شد.

انتهای پیام/ش20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول