اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

36 هزار واحد مسکن روستایی در اردبیل مقاوم‌سازی شد‌

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: 36 هزار واحد مسکن روستایی در مناطق مختلف استان اردبیل تاکنون بهسازی، نوسازی و مقاوم‌سازی شده است.

36 هزار واحد مسکن روستایی در اردبیل مقاوم‌سازی شد‌

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در بازدید خبرنگاران از واحدهای مسکونی مقاوم‌سازی شده مناطق زلزله‌زده اهر اظهار داشت: این بهسازی و نوسازی با هدف به حداقل رساندن آسیب‌ها و تلفات جانی و مالی در بروز زلزله و حوادث غیرمترقبه انجام شده است که همچنان سعی می‌کنیم واحدهای مسکونی کم دوام و بی‌دوام استان را تقویت کنیم.

وی با یادآوری اینکه در اجرای این طرح مناطق آسیب‌پذیر در اولویت جدی می‌باشد، تصریح کرد: آنچه که در این زمینه با اهمیت به نظر می‌رسد اینکه با نرخ پایین سود بانکی تسهیلات در اختیار متقاضیان مسکن روستایی قرار گیرد تا آنها بتوانند با حداقل پنج درصد سود تسهیلات و ارایه سفته زنجیره‌ای تسهیلات خود را دریافت کنند.

حاج‌علیزاده خاطر نشان کرد: در نشست اخیر استاندار با دهیاران و همچنین مسئولان بنیاد مسکن و بانک‌های عامل تاکید کردند که بانک‌های عامل باید به تعهدات خود به معنای واقعی عمل کنند و اجازه ندهند برخی مشکلات و نارسایی‌ها دامن این طرح گسترده و فراگیر را بگیرد.

این مسئول در مورد فعالیت‌های انجام شده، اضافه کرد: سهمیه استان در بحث مقاوم‌سازی 55 هزار و 220 واحد بوده که ما سعی کردیم در معرفی به بانک‌ها به 97 درصد تعهد خود عمل کنیم.

وی با یادآوری اینکه از این تعداد متقاضی بیش از 48 هزار واحد قرارداد خود را با بانک‌ها برای دریافت تسهیلات منعقد کردند، بیان داشت: در سال‌جاری نیز تعهد ما حدود هفت هزار واحد بوده که با مشکلات پیش آمده تاکنون 30 درصد این تعهدات عملی شده است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل ادامه داد: ‌تاکنون بیش از 50 درصد مساکن روستایی کم دوام و بی‌دوام مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته که در همین زمینه اقدامات و پیش‌بینی‌های لازم با سرعت تمام اجرایی و انجام می‌شود.

حاج‌علیزاده در مورد آخرین وضعیت فعالیت‌های بنیاد مسکن در مناطق زلزله‌زده یادآور شد: از سهمیه تعیین شده 790 واحد مسکن در مناطق زلزله‌زده روستاهای اهر به مرحله سقف‌گذاری رسیده و حدود 100 واحد از مساکن احداث شده توسط ستاد معین استان اردبیل در مناطق زلزله‌زده به زودی افتتاح می‌شود.

وی به محدودیت فصل کاری و آغاز فصل سرما در این مناطق اشاره کرد و گفت: سعی کردیم با به کارگیری پیمانکاران و مجریان مختلف و تقویت مهندسان ناظر ساخت و سازها را در مناطق زلزله‌زده سرعت ببخشیم به طوریکه بالغ بر یک‌هزار و 190 واحد به مرحله بتن‌ریزی رسیده است.

حاج‌علیزاده از دیوارچینی 747 واحد مسکن روستایی در اهر خبر داد و افزود: ما از روز اول حضورمان سعی کردیم با برطرف کردن برخی از موانع و مشکلات صاحبان مساکن روستایی زلزله‌زده را از یک سرپناه مناسب برخوردار کنیم که امیدواریم شرمنده اهالی اهر و روستاهای تابعه نباشیم.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول