اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن کرمان خبر داد

بهسازی و نوسازی 95 هزار مسکن روستایی در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کرمان گفت: بهسازی و نوسازی 140 هزار واحد مسکونی روستایی استان را در برنامه داشتیم که تاکنون 95 هزار واحد آن به پایان رسیده است.

بهسازی و نوسازی 95 هزار مسکن روستایی در کرمان

عبدالحسین حجتی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: استان کرمان تنها در قالب تسهیلات بهسازی و نوسازی مسکن روستایی ساخت 140 هزار واحد مسکونی را در سطح روستاهای استان در برنامه کاری خود داشته و دارد که بیش از 95 هزار واحد آن به اتمام رسیده و مابقی در مراحل اجرایی مختلف هستند.

وی با بیان اینکه این تعداد بالاترین تعداد واحدهای مسکونی روستایی در سطح کشور است، افزود: 50 هزار واحد آن مربوط به ساماندهی مسکن کپرنشینان جنوب کرمان است.

حجتی بیان داشت: بازسازی حدود 36 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی در مناطق زلزله‌زده در شهرستان‌های زرند، راور و کرمان و مشارکت در بازسازی واحدهای مسکونی شهری و روستایی مناطق زلزله‌زده بم که توسط ستاد کل بازسازی بم مدیریت شده است از دیگر فعالیت‌های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان است.

وی در ارتباط با میزان تسهیلات اعطا شده در این بخش عنوان کرد: میزان تسهیلات فردی بازسازی و بهسازی مسکن روستایی از مبلغ 5 میلیون تومان در سال 84 تا مبلغ 12 میلیون و 500 هزار تومان در سال 90 متغیر بوده است که برای مناطق حادثه دیده و ساماندهی کپرنشینان جنوب کمک بلاعوض یک‌میلیون و 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان نیز پرداخت شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان با بیان اینکه مجموع مبلغ تسهیلات بازسازی و بهسازی مسکن شهری و روستایی در استان کرمان حدود یک‌هزار و 600 میلیارد تومان است، گفت: با وجود ساخت و سازهای زیادی که در استان صورت گرفته است، واحدهای مسکونی غیر مقاوم در سطح روستاهای استان کرمان وجود دارد.

حجتی خاطرنشان کرد: امیدواریم با پرداخت تسهیلات مسکن روستایی بتوانیم طی سال جاری و سال‌های آینده بخش عمده‌ای از واحدهای مسکونی غیر مقاوم روستایی استان بهسازی و نوسازی شود.

وی افزود: با وجود اینکه بانک‌های عامل در پرداخت تسهیلات همکاری بسیار خوبی داشته‌اند و این جای تشکر و قدردانی دارد اما در سال‌های اخیر به ویژه از سال 90 پرداخت قسمتی از تسهیلات به کندی صورت می‌گیرد و در بعضی از بانک‌ها صفر است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول