اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن کرمان خبر داد

احداث بیشترین مسکن روستایی کشور در کرمان

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: این استان در شاخص‌های ارزیابی کشور بالاترین ساخت و ساز مسکن روستایی را داشته است.

احداث بیشترین مسکن روستایی کشور در کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از سیرجان، عبدالحسین حجتی صبح امروز در حاشیه رفع مشکل و تسهیلات واگذاری زمین بخش پاریز سیرجان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس اظهار داشت: این استان با ایجاد و ساخت بیش از 14 هزار واحد مسکن روستایی در استان کرمان بالاترین آمار ساخت و ساز کشور را داشته است.

وی افزود: این آمار که از سال 84 آغاز شده است، منهای 70 هزار واحد ساخت مسکن شهرستان‌های جنوبی استان از جمله بم، بروات، ریگان، نرماشیر و فهرج است و طی این مدت نیز برای 26 هزار واحد در شهرستان زرند تسهیلات پرداخت شده است و استان کرمان در شاخص‌های ارزیابی کشور بالاترین ساخت و ساز مسکن روستایی را داشته است.

حجتی از ساخت بیش از 4 هزار واحد مسکونی شهری بر اساس سیاست‌های دولت در محرومیت‌زدایی در استان کرمان خبر داد و بیان داشت: در ساخت و ساز مسکن مهر برای شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت بنیاد مسکن استان کرمان 13 هزار و200 واحد مسکونی را در برنامه کاری خود دارد که تاکنون 5 هزار و 500 واحد به اتمام رسیده است.

مدیرکل بنباد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان تسهیلات امسال را برای مقاوم‌سازی خانه روستایی و احداث واحدهای مسکونی مقاوم چشمگیر و خوب عنوان کرد و گفت: ادارات بنیاد مسکن شهرستان‌ها پس از طی مراحل قانونی به متقاضیان و واجدان شرایط تسهیلات پرداخت می‌کنند.

حجتی ابراز داشت: تمام روستاهای بالای 50 خانوار طرح هادی آنان اجرا شده است و در برنامه پنج ساله روستاهای 20 خانوار نیز در حال اجرا است و تاکنون بیش از 600 روستا طرح هادی آنان تهیه شده است.

وی در مورد واگذاری زمین به شهر پاریز در شهرستان سیرجان گفت: این زمین‌ها در حد نیاز واجدان شرایط به صورت 99 ساله واگذار شده است و امروز با پیگیری مسئولان مشکل اعطای تسهیلات نیز برطرف شد.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول