اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی:

امسال 63 عنوان کتاب درسی همراه با لوح فشرده توزیع شد

خبرگزاری فارس: مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی گفت: امسال 63 عنوان کتاب درسی همراه با لوح فشرده توزیع شد که 51 عنوان کتاب فنی ‌و حرفه‌ای و 12 عنوان در حوزه راهنمایی و متوسطه است.

امسال 63 عنوان کتاب درسی همراه با لوح فشرده توزیع شد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، سید احمد حسینی ظهر امروز در نشست هم‌اندیشی معاونان پژوهش، برنامه‌ریزی و نیروی انسانی استان‌های کشور در مرکز آموزش نیروی انسانی شهید کامیاب اظهار کرد: امسال 12 میلیون و 300 هزار دانش‌آموز مشغول به تحصیل هستند که در این راستا 991 عنوان کتاب در تیراژ 131 میلیون جلد توزیع شد.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی افزود: برای تولید کتاب‌های درسی 50 هزار تن کاغذ مصرف می‌شود که دولت 47 میلیارد تومان در بخش کاغذ یارانه‌ می‌دهد و از سال 72 انتشار کتب در بخش خصوصی انجام می‌شود.

حسینی خاطرنشان کرد: 991 عنوان کتاب درسی به صورت PDF بر روی سایت قرار می‌گیرد و به دانش‌آموزان خارج از کشور کتاب کمتر داده می‌شود؛ ضمن اینکه دانش‌آموزان پشت کنکوری با تغییر کتب درسی می‌توانند با استفاده از PDF کتب را در اختیار داشته باشند.

وی با اشاره به نرم‌افزارهای درسی گفت: امسال 63 عنوان کتاب درسی همراه با لوح فشرده توزیع شده است که 51 عنوان کتاب فنی‌ و حرفه‌ای و 12 عنوان راهنمایی و متوسطه است.

مدیرکل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی تاکید کرد: تمام کتاب‌فروشی‌ها موظف هستند لوح فشرده را همراه کتاب درسی به دانش‌آموزان ارائه دهند و قیمت این لوح‌های فشرده در قیمت کتاب محاسبه شده است.

حسینی یادآور شد: خانواده‌ها تمام کتب درسی را می‌توانند از طریق سایت اداره‌‌کل نظارت بر نشر و توزیع مواد آموزشی و فروشگاه‌های کتاب آموزش و پرورش تهیه کنند.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول