اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا خبر داد

توزیع بیش از 11 هزار جلد کتاب درسی در صومعه‌سرا

خبرگزاری فارس: مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از توزیع 11 هزار و 713 جلد کتاب درسی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و پیش‌دانشگاهی این شهرستان خبر داد.

توزیع بیش از  11 هزار جلد کتاب درسی در صومعه‌سرا

سیده حمیرا ذکی‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در صومعه‌سرا با اشاره به فرارسیدن آغاز سال تحصیلی جدید، اظهار کرد: امسال سال تحصیلی در صومعه‌سرا با اجرای طرح مهم آموزشی تحول بنیادین آموزش و پرورش همراه است.

وی افزود: آموزش و پرورش صومعه‌سرا با اتخاذ تدابیر لازم و متمرکز برای اجرای شایسته طرح تحول بنیادین آماده اجرای این طرح و استقرار نظام جدید آموزشی (3-3-6)، همزمان با سال تحصیلی جدید است.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا از ابلاغ حکم رسمی و رایانه‌ای برای تمام دبیران و معلمان مقاطع ابتدایی در راستای اجرای صحیح طرح مذکور خبر داد و بیان کرد: تمام معلمان مقطع ابتدایی از این پس با دارا بودن این ابلاغیه رسمی و رایانه‌ای مجوز تدریس در سال تحصیلی جدید را دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون بالغ بر 64 کلاس برای برپایی پایه ششم ابتدایی در صومعه‌سرا آماده شده است، تصریح کرد: از این تعداد، 14 کلاس در حوزه‌های روستایی مختلط است.

ذکی‌پور با بیان اینکه تا کنون بالغ بر یک‌هزار و 281 نفر در پایه ششم ابتدایی در مدارس حوزه روستایی و شهری صومعه‌سرا اقدام به نام نویسی کرده‌اند، اذعان کرد: تعلیم و تربیت این تعداد دانش‌آموز بر عهده 64 معلم آموزش‌دیده صومعه‌سرا است.

وی با تصریح به اینکه در ساختار جدید نظام آموزشی علاوه برپایه ششم، پایه دوم ابتدایی نیز مشمول تغییرات کلی در دروس و آموزش است، اضافه کرد: برای این پایه تحصیلی نیز 82 معلم از صومعه‌سرا آموزش‌های لازم را برای تعلیم و تربیت یک‌هزار و 345 دانش‌آموز فرا گرفته‌اند.

مدیر اداره آموزش و پرورش صومعه‌سرا یادآور شد: صومعه‌سرا دارای 16 هزار دانش‌آموز در مقاطع مختلف تحصیلی در قالب 262 مدرسه روستایی و شهری است.

وی با اشاره به توزیع مناسب و به موقع کتاب‌های درسی در سطح مدارس صومعه‌سرا خاطرنشان کرد: امسال بالغ بر 11 هزار و 713 جلد کتاب درسی در مقاطع ابتدایی، راهنمایی، دبیرستان و پیش دانشگاهی در صومعه‌سرا توزیع می‌شود.

به گفته ذکی‌پور، بالغ بر 553 جلد از این کتاب‌ها در مقطع پیش دانشگاهی، 560 جلد در سطح تحصیلی کار و دانش و فنی و حرفه‌ای و 7 هزار و 900 جلد کتاب نیز در مقطع ابتدایی بین مدارس توزیع می‌شود.

وی یادآور شد: در مقطع راهنمایی نیز بالغ بر 2 هزار و 700 جلد کتاب توزیع شده که این امر در بیرون از مدارس صورت گرفته است.

انتهای پیام/غ20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول