اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

حوزه علمیه استان گلستان برگزار می‌کند

برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی روایت محرم در گلستان

خبرگزاری فارس: رئیس اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان از برگزاری دومین دوره مسابقه مقاله‌نویسی روایت محرم در آستانه فرا رسیدن محرم‌الحرام در مدارس علمیه استان خبر داد.

برگزاری مسابقه مقاله‌نویسی روایت محرم در گلستان

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه استان گلستان، حجت‌الاسلام سیدجواد محمدزاده با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری که فرموده است در دهه پیشرفت و عدالت قرار گرفته‌ایم اظهار داشت: پیشرفت علمی بدون پژوهش و پردازش اطلاعات امکان‌پذیر نیست و آنچه که یک طلبه و روحانی را در عرصه مبارزه علمی در مقابل جهل و خرافات و فرقه‌های انحرافی و دروغین می‌تواند به برتری و موفقیت برساند، به کارگیری عنصر تحقیق و مطالعه محققانه است.

وی ادامه داد: معاونت آموزش و پژوهش حوزه علمیه استان گلستان به لطف خداوند متعال و عنایات خاصه حضرت ولی‌عصر(عج) در سال تحصیلی گذشته با برگزاری نخستین مسابقه مقاله‌نویسی روایت محرم، نشاط و روحیه پژوهشی را در میان طلاب به مرحله اجرا درآورد و بیش از 100 مقاله به اداره پژوهش استان ارسال شد که در مراسمی به برگزیدگان آن مسابقه جوایزی اهدا شد.

رئیس اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید دومین مسابقه مقاله‌نویسی روایت محرم را برگزار خواهیم کرد گفت: معاونت آموزش و پژوهش استان ضمن تقدیر و تشکر از مدیران و مسئولان پژوهشی مدارس علمیه استان همزمان با فرا رسیدن ایام شهادت و سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) و با هدف گسترش فرهنگ عاشوراپژوهی و همچنین در راستای شکوفاسازی استعدادها و ایجاد فضای تحقیق و پژوهش در میان طلاب گرانقدر دومین مسابقه مقاله‌نویسی روایت محرم را در سه سطح برگزار خواهد کرد.

محمدزاده با اشاره به موضوعات منتخب برای اساتید و کادر مدارس علمیه استان ابراز داشت: بررسی قیام مختار، نقش بصیرت در قیام عاشورا، میزان اثرگذاری قیام عاشورا بر انقلاب اسلامی، بررسی امامت از نظر دین مبین اسلام و امتحان الهی و فلسفه آن از موضوعات منتخب برای اساتید و کادر مدارس علمیه است.

وی با اشاره به موضوعات این مسابقه مقاله‌نویسی برای طلاب سطح دو و سه (پایه هفتم تا دهم) خاطر نشان کرد: بررسی کتاب حماسه حسینی، درس‌ها و عبرت‌های عاشورا، معرفی کتب در موضوع عاشورا با اهم موضوعات، تبلیغ بایدها و نبایدها و بررسی آیه تطهیر از موضوعات طلاب سطح دو و سه است.

رئیس اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان با بیان موضوعات فراخوان شده برای طلاب سطح یک (پایه اول تا ششم) تصریح کرد: زندگی و شخصیت امام حسین(ع)، احکام عزاداری از نگاه دین، بررسی شخصیت حضرت زینب(س)، عزاداری و ثمرات آن، ویژگی‌های شخصیت حضرت ابوالفضل(ع) و امر به معروف و نهی از منکر از موضوعات منتخب برای طلاب سطح یک است.

مقالات تایپ شده از امتیاز برخوردار هستند

محمدزاده با اشاره به شرایط مقاله بیان داشت: حجم مقالات حداقل 10 صفحه و حداکثر 30 صفحه بوده و مقالات حدالمقدور تایپ شده باشند چرا که مقالات تایپ شده از امتیاز برخوردار خواهند بود.

وی با بیان اینکه طلاب علاقه‌مند می‌توانند آثار خود را تا پایان آذر ماه سال جاری ارسال کنند اظهار داشت: اساتید و طلاب می‌توانند برای مشاوره، توضیحات بیشتر و تحویل مقاله به معاون پژوهش مدرسه علمیه خود مراجعه و یا با شماره تلفن 2249958-0171 اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان تماس حاصل کنند.

رئیس اداره پژوهش حوزه علمیه استان گلستان ابراز داشت: به نفرات برتر هدایای ارزنده‌ای اهدا خواهد شد و شرکت‌کنندگان در این مسابقه از اولویت‌های پژوهشی برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/ع30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول