اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) خبر داد

چاپ 20 عنوان کتاب از سوی دانشگاه باقرالعلوم(ع)

خبرگزاری فارس: مدیر پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) از چاپ 20 عنوان کتاب توسط این دانشگاه با مشارکت بوستان کتاب قم خبر داد.

چاپ 20 عنوان کتاب از سوی دانشگاه باقرالعلوم(ع)

رضا خراسانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به فعالیت‌های معاونت پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار کرد: یکی از عرصه‌های فعالیت این معاونت به حوزه انتشارات کتب علوم انسانی مربوط می‌شود.

وی ادامه داد: معاونت پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) تلاش می‌کند برخی از رساله‌های دکترا و طرح‌های پژوهشی مقاطع ارشد و دکترای دانشجویان این دانشگاه را برای استفاده عموم جامعه به چاپ برساند و البته تمرکز بر رساله‌های دکترا است.

مدیر پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) با اشاره به اهمیت این رساله‌ها برای مطالعات علمی در عرصه‌های مختلف علوم انسانی خاطر نشان کرد: در این حوزه تلاش کردیم با برخی از انتشارات فعال کشور همکاری داشته باشیم.

وی ابراز داشت: حدود 60 عنوان کتاب تا امروز از دانشگاه باقرالعلوم(ع) و از این طرح‌ها و رساله‌ها با مشارکت بوستان کتاب چاپ شده است و حدود 20 عنوان دیگر مراحل چاپ را به انجام می‌رساند.

خراسانی افزود: نشر نی و انتشارات سمت، پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی و پژوهشگاه حوزه و دانشگاه از دیگر نهادهای همکار با معاونت پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) هستند.

وی با اشاره به فعالیت معاونت پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) در زمینه انتشار فصل‌نامه‌ها ادامه داد: در حال حاضر سه فصل‌نامه معتبر علمی در این دانشگاه منتشر می‌شود.

مدیر پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) اظهار داشت: فصل‌نامه علوم سیاسی یکی از این فصل‌نامه‌ها است که درجه علمی پژوهشی دارد.

وی گفت: این فصل‌نامه در عرصه اندیشه سیاسی اسلام، روابط بین‌الملل اسلامی، فقه سیاسی و فلسفه اسلامی مطالب بسیار خوبی ارائه می‌کند که تاکنون حدود 57 شماره از آن به چاپ رسیده است.

خراسانی ادامه داد: فصل‌نامه تاریخ اسلام فصل‌نامه دیگری است که مراحل گرفتن رتبه علمی پژوهشی را طی می‌کند و 57 شماره آن منتشر شده است.

وی اظهار داشت: فصل‌نامه بعدی آیین حکمت است که 10 شماره از آن با موضوع فلسفه و کلام اسلامی به چاپ رسیده است.

مدیر پژوهش دانشگاه باقرالعلوم(ع) ابراز کرد: یک فصل‌نامه دانشجویی با عنوان «فرهنگ پژوهش» به چاپ می‌رسد که دانشجویان این دانشگاه در قالب آن می‌توانند فعالیت‌های علمی خود را گسترش دهند.

وی با اشاره به اهمیت فعالیت‌های پژوهشی دانشگاه باقرالعلوم در گشودن عرصه‌های جدید از علوم انسانی اسلامی برای دانشجویان و پژوهشگران خاطر نشان کرد: تا پایان سال حدود 10 طرح پژوهشی آماده چاپ داریم.

انتهای پیام/ل20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول