اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار گرمی:

کوتاهی در مقاوم‌سازی مساکن روستایی پذیرفتنی نیست

خبرگزاری فارس: فرماندار شهرستان گرمی گفت: هرگونه خلل و کوتاهی در مقاوم‌سازی مساکن روستایی قابل قبول نیست و در این زمینه ما به یک همت و اراده جمعی نیاز داریم.

کوتاهی در مقاوم‌سازی مساکن روستایی پذیرفتنی نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود علایی‌ زنگیر عصر امروز در جلسه مقاوم‌سازی مساکن روستایی گرمی اظهار داشت: دولت خدمتگزار در یک اقدام مطلوب در هفت سال گذشته کوشیده است در کنار ساخت و سازهای مسکن مهر در شهرها به تقویت مساکن روستایی نیز کمک کند تا در مواقع بروز حوادثی همچون زلزله و رانش امکان تخریب و آسیب وارد شدن به واحدهای مسکونی وجود نداشته باشد.

وی از تدوین طرح جامع مسکن روستایی در گرمی خبر داد و خاطر نشان کرد: عملیاتی شدن این طرح جامع به توسعه پایدار با حفظ زیبایی‌های طبیعی و اصالت روستایی کمک می‌کند.

علایی زنگیر اهمیت احیا و احصای ظرفیت‌های گردشگری در کنار مقاوم‌سازی مساکن و اجرای طرح‌های هادی روستایی را یادآور شد و تصریح کرد: خسارات زیاد حوادث طبیعی از جمله زلزله نگرانی‌ها را دو چندان کرده که در این ارتباط و در مسیر توسعه روستاها باید بهسازی و مقاوم‌سازی در اولویت قرار گیرد.

این مسئول به ضرورت همکاری و تعامل بانک‌های عامل و تسهیل در پرداخت وام‌های مسکن روستایی را یادآور شد و اضافه کرد: در این شهرستان حدود 45 درصد واحدهای مسکونی روستایی در هفت سال گذشته مقاوم‌سازی شده است.

وی بیان کرد: ‌با تاکید استاندار اردبیل قرار است تسهیلات بانکی تنها با سفته زنجیره‌ای و با نرخ سود کمتر از پنج درصد پرداخت شود که در این باب بانک‌های عامل باید به تعهدات خود عمل کنند.

فرماندار گرمی همچنین از سنددار شدن 55 درصد املاک روستایی در گرمی خبر داد و گفت:‌ 11 طرح هادی روستایی در گرمی در حال اجرا است که امیدواریم نتایج و ثمرات آن مفید و مؤثر باشد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، محمود علایی زنگیر همچنین در نشست با جمعی از اهالی گرمی به اهمیت توسعه بخش کشاورزی و استفاده از ظرفیت‌های این بخش با همراهی بخش خصوصی اشاره کرد و اظهار داشت: ما می‌توانیم در توسعه و ترویج بخش کشاورزی و تولید داخلی از ظرفیت‌های تبلیغی و ترویجی ارزشمند استفاده کنیم.

وی با اشاره به اجرای صدها هکتار طرح باغداری در گرمی تصریح کرد: در قالب کارگروه توسعه کشاورزی در گرمی طرح‌ها مورد ارزیابی قرار گرفته و نسبت به پرداخت تسهیلات و صدور مجوزها اقدام لازم صورت می‌گیرد.

علایی زنگیر اهمیت کشاورزی و باغداری و گرایش به سمت صنایع پایه و ترویجی را در توسعه و اشتغالزایی مهم ارزیابی کرد و ادامه داد: کارگروه توسعه کشاورزی گرمی با بررسی و تصویب طرح‌های توجیه‌‌دار از متقاضیان و مجریان طرح‌های کشاورزی و باغداری حمایت می‌کند.

انتهای پیام/‌ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول