اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

توسط دفاتر پیشخوان دولت صورت می‌گیرد

آغاز ثبت نام تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن در قیروکارزین

خبرگزاری فارس: رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قیروکارزین از آغاز ثبت نام تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن توسط دفاتر پیشخوان دولت در این شهرستان خبر داد.

آغاز ثبت نام تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن در قیروکارزین

به گزارش خبرگزاری فارس از قیروکارزین، محمدعلی صیادی عصر امروز در همایش شوراها و دهیاران این شهرستان اظهار داشت: سنگ بنای بنیاد مسکن انقلاب اسلامی مانند نهادهای انقلابی دیگر به دست مبارک معمار کبیر انقلاب حضرت امام خمینی (ره) با هدف خدمت‌رسانی به اقشار محروم جامعه بنا شد و اکنون منشا خیر و برکات برای اقشار محروم و روستایی است.

وی بهره‌مندی آسان از تسهیلات بانکی کم‌بهره را از ویژگی‌های اجرای طرح مقاوم‌سازی مسکن دانست و افزود: با توجه به زنجیره‌ای شدن ضمانت‌ها بدون نیاز به ضامن و سند مالکیت به طوریکه هر سه نفر متقاضی تسهیلات زنجیره‌ای یکدیگر را ضمانت می‌کنند، دهیاران باید شرایطی را فراهم کنند تا روستائیان تمایل بیشتری به بهره‌مندی از تسهیلات فراهم شده داشته باشند.

صیادی از آغاز ثبت نام تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن توسط دفاتر پیشخوان دولت در این شهرستان خبر داد و اضافه کرد: این تسهیلات در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت با سود چهار درصد و به مبلغ 200 میلیون ریال و در روستاها با سود پنج درصد و به مبلغ 125 میلیون ریال پرداخت می‌شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی قیروکارزین با بیان اینکه وام مسکن در چهار مرحله پرداخت می‌شود، تصریح کرد: این وام با نظارت مستمر ناظران فعال و تمام‌وقت این اداره بر ساخت و سازها در چهار مرحله پی‌کنی تا کرسی‌چینی، اجرای دیوار، اجرای سقف و اجرای نازک‌کاری داخل و نصب درب و پنجره پرداخت می‌شود.

این مقام مسئول با اشاره به مقاوم‌سازی 3 هزار واحد مسکونی در سال‌های اخیر در این شهرستان بیان کرد: دولت توجه به توسعه روستا‌ها و شهرهای کوچک را اولویت کاری خود قرار داده که در این راستا در طول چند سال گذشته اقدامات خوبی داشته است.

صیادی در پایان افزود: باید هرچه سریع‌تر با همکاری شوراها و دهیاران و با توجه به اختصاص اعتبارات دولتی، سهل‌الوصول بودن آن برای روستائیان، بهره‌گیری از ضامن زنجیره‌ای در روستاها و تسهیل مقررات بانکی با بهره کم و باز‌پرداخت درازمدت، مقاوم‌سازی واحدهای آسیب‌پذیر را با جدیت دنبال کنیم.

انتهای پیام/آ20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول