اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل:

39 هزار مسکن روستایی پایان کار گرفتند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل گفت: از ابتدای روی کار آمدن دولت نهم تا پایان سال 90 بیش از 39 هزار واحد مسکن روستایی پایان کار دریافت کردند.

39 هزار مسکن روستایی پایان کار گرفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، احمد حاج‌علیزاده عصر امروز در جلسه شورای مسکن و حمل و نقل اردبیل اظهار داشت: سهمیه ما در این مدت 55 هزار واحد بوده که سعی کردیم متقاضیان واحدهای مسکن روستایی را به بانک‌های عامل جهت مقاوم‌سازی معرفی کنیم.

وی سهمیه سال 90 بنیاد مسکن استان را هفت هزار و 239 واحد اعلام کرد و افزود: 60 درصد تشکیل پروژه و معرفی به بانک‌ها را شاهد بودیم اما از این بین تنها 28 درصد در بانک‌ها به مرحله عقد قرارداد رسیده است.

حاج‌علیزاده با یادآوری اینکه قرار بود با معرفی 70 درصد متقاضیان عقد قرارداد به بیش از 50 درصد برسد، خاطر نشان کرد: برخی کارشکنی بانک‌ها در پرداخت تسهیلات به نرخ بالاتر از پنج درصد سبب شده است تا میل و رغبت روستاییان برای گرفتن وام‌ها به حداقل برسد در حالی که مهلت پذیرش متقاضیان شهریور ماه تعیین شده بود.

این مسئول تصریح کرد:‌هر چند بانک‌های عامل در این جلسه آمادگی خود را برای پرداخت تسهیلات اعلام کردند اما یکی از مدیران این بانک‌ها و از بین بانک رفاه، ملت، صادرات و ملی اخیراً نامه‌ای را به ما نوشته است که دیگر امکان جلب و پرداخت متقاضیان جدید را ندارند.

وی با انتقاد از دوگانگی رفتار بانک‌ها در پرداخت نکردن تسهیلات و وارد کردن برخی از ایرادات بنی‌اسرائیلی اضافه کرد: معلوم نیست بانک‌ها با چه استدلالی سعی می‌کنند این اقدامات را به میان کشیده و خواسته‌های خود را جامه عمل بپوشانند.

 

ستاد معین اردبیل ممتاز در بازسازی مناطق زلزله‌زده

مدیرکل بنیاد مسکن استان اردبیل در بخش دیگری از سخنان خود به فعالیت ستاد معین اردبیل در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و ادامه داد: سهم ما در 19 روستا ساخت یک‌هزار و 700 واحد مسکن بوده که یک‌هزار و 130 واحد آنها در روستاهای با 60 درصد تخریب می‌باشد.

عضو شورای مسکن استان با بیان اینکه 121 اکیپ پیمانکاری در منطقه حاضر هستند، بیان کرد: تاکنون یک‌هزار و 182 قرارداد منعقد شده و ما در بحث اسکان موقت نیز با انتقال کانکس‌ها و سکوهای مورد نیاز سعی کردیم 789 اسکان یافته در چادرها را به کانکس‌ها منتقل کنیم.

حاج‌علیزاده یادآور شد: به دلیل کوتاه بودن مهلت ساخت و ساز در این منطقه کانکس‌هایی با درب و پنجره‌های مناسب برای اسکان موقت در فصل پاییز و زمستان طراحی شده تا عملیات ساخت و ساز مسکن به سرعت صورت بگیرد.

وی از پی‌کنی یک‌هزار و 100 واحد،‌ آرماتوربندی 974 واحد، بتن‌ریزی 594 واحد و اسکلت‌بندی 342 واحد مسکن در مناطق زلزله‌زده آذربایجان‌شرقی خبر داد و گفت: 112 واحد نیز به مرحله فونداسیون و سقف رسیده و 120 واحد نیز در مرحله دیوارچینی می‌باشد.

حاج‌علیزاده افزود: از بین هفت ستاد معین روستایی و هفت ستاد معین بازسازی شهری، ستاد معین استان اردبیل از لحاظ کمی و کیفی رتبه اول را به دست آورده است.

وی تصریح کرد: عملیات احداث 25 واحد مسکن در مناطق زلزله‌زده به صورت کامل به اتمام رسیده و ما یک وضعیت رو به جلو و مطلوبی را در شاخص‌های مختلف شاهد هستیم.

انتهای پیام/ی10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول