اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت اردبیل:

ارزش افزوده بالا مزیت صنایع تبدیلی است

خبرگزاری فارس: سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: ارزش افزوده بالا در فر‌آوری صنایع تبدیلی و تکمیلی از مزیت‌های توسعه این صنعت است.

ارزش افزوده بالا مزیت صنایع تبدیلی است

محمد ملاطفی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبیل اظهار داشت: در کشور ما 10 تا 15 درصد واحدهای صنعتی صنایع تبدیلی هستند که به همین میزان نیز در استان اردبیل واحدهای صنعتی تبدیلی وجود دارد که اگر توسعه پیدا کند از ارزش افزوده بیشتری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه توسعه صنایع تبدیلی در کاهش ضایعات و علاقمندی کشاورزان برای تولید بیشتر خاطرنشان کرد: تولید بیشتر و با کیفیت قطعاً در حوزه صنایع تبدیلی می‌تواند از صادرات بی‌رویه نفت جلوگیری کرده و به جای آن به تقویت بن ‌مایه‌های صادرات غیر‌نفتی کمک کرده و ارز‌آوری را نیز بیش از هر زمان دیگر تقویت کند.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل با بیان اینکه تکنولوژی‌های صنایع تبدیلی اغلب مدرن و دارای ظرفیت و توان بالایی است، یادآور شد: این امر برای استان ما می‌تواند یک مزیت واقعی باشد و ماندگاری محصولات تولیدی بخش کشاورزی و باغی را ارتقا بخشد.

ملاطفی به خبرنگار فارس در اردبیل گفت: انباشت تولید محصولات در یک برهه زمانی خاص ممکن است به شکسته شدن قیمت‌ها در بازار و پایین آمدن آن منجر شود در حالی که با انبار‌داری و توسعه صنایع تبدیلی می‌توان تاثیرات مستمر آن را در جامعه تقویت کرد.

این مسئول از نگاه ویژه سازمان صنعت، معدن و تجارت به حوزه صنایع تبدیلی خبر داد و افزود: حمایت‌هایی که از این بخش صورت می‌گیرد حمایت‌های همه جانبه است که اسباب و زیر‌ساخت‌های توسعه بیش از هر زمان دیگر فراهم می‌آید.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان داشت: تا دو سال قبل هیچ محدودیتی برای صدور جواز تاسیس و پروانه بهره‌برداری در بخش صنایع تبدیلی وجود نداشت، ولی در دو سال اخیر در برخی از حوزه‌ها محدودیت‌ها و ممنوعیت‌هایی اعمال می‌شود.

ملاطفی تصریح کرد:‌ به رغم این محدودیت‌ها در استان اردبیل ظرفیت صنایع تبدیلی و فرآوری محصولات کشاورزی بسیار بالاست و به مانند برخی از استان‌‌ها هنوز به حد اشباع نرسیده است.

وی مولفه سود‌آوری را در تقویت این حوزه موثر دانست و ادامه داد: معمولاً وزارت صنعت، معدن و تجارت در اولویت‌های الف به واحدهای صنعتی اشباع شده اولویتی قائل نیست و در این زمینه تسهیلات بانکی نیز به درخواست کنندگان این صنایع ارائه نمی‌شود.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل عنوان کرد: اگر سرمایه‌گذاران در اولویت الف ورود پیدا کنند از یارانه انرژی و تسهیلات بانکی و حتی خدمات مالیاتی و گمرکی برخوردار خواهند شد.

ملاطفی  در پایان گفت‌وگوی خود با خبرنگار فارس در اردبیل اذعان داشت: به عنوان مثال ما در فرآوری محصولات لبنی بخصوص شیر به حد اشباع رسیده‌ایم، اما در صنایع تبدیلی همچون سیب‌زمینی جار کای و فعالیت بیشتر وجود دارد که به یقین از سرمایه‌گذاران در این حوزه حمایت می‌کنیم.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول