اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

سرپرست مدیریت صنایع جهاد کشاورزی هرمزگان:

صنایع کشاورزی هرمزگان رونق می‌گیرد

خبرگزاری فارس: سرپرست مدیریت صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: به متقاضیان ایجاد صنایع فرآوری کشاورزی و زیر مجموعه‌های آن در استان تسهیلات یارانه‌دار پرداخت می‌شود.

صنایع کشاورزی هرمزگان رونق می‌گیرد

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان، سهراب رمضان‌پور اظهار داشت: افزون بر هشت درصد از سود تسهیلات پرداختی از سوی بانک‌ها برای ایجاد صنایع فرآوری کشاورزی را دولت پرداخت می‌کند.

وی فرآوری، بسته‌بندی و نگهداری خرما را به عنوان اولویت نخست و درجه‌بندی، بسته‌بندی مرکبات و همچنین بسته‌بندی و نگهداری سبزی و صیفی با محوریت محصولات گلخانه‌ای را به عنوان اولویت‌های بعدی (دوم و سوم) این مدیریت در زمینه ایجاد صنایع فرآوری کشاورزی در استان هرمزگان نام برد.

سرپرست مدیریت صنایع کشاورزی جهاد کشاورزی هرمزگان ادامه داد: از مجموع یک میلیون و 260 هزار تن محصول کشاورزی باغی و زراعی قابل فرآوری در استان هم‌اکنون 362 هزار تن فرآوری می‌شود و 896 هزار تن ظرفیت خالی باقیمانده است.

رمضان‌پور خاطرنشان کرد: علاقمندان به سرمایه‌گذاری می‌توانند با مراجعه به این سازمان و مدیریت‌های جهاد کشاورزی در سطح شهرستان‌های هرمزگان درخواست‌های خود را در زمینه ایجاد صنایع فرآوری کشاورزی ارائه کنند.

به گفته وی، ظرفیت‌های استان در بخش فرآوری محصولات شیلاتی و دامی شامل کشتارگاه صنعتی طیور، عمل‌آوری و انجماد ماهی و میگو و تولید پودر ماهی کامل شده به طوری که می‌توان گفت بیش از تولید است.

سرپرست مدیریت صنایع کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان گفت: از سال 83 تاکنون 180 فقره جواز تاسیس با پیش‌بینی ایجاد اشتغال برای سه هزار و 329 نفر صادر شده که 85 مورد آن به مرحله ساخت و ساز رسیده‌ ست و از این تعداد 74 مورد در حال کار و بهره‌برداری هستند.

انتهای پیام/ز30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول