اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی گلستان:

زعفران وامنان آزادشهر گردشگری منطقه را توسعه می‎دهد

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان گفت: زعفران وامنان آزادشهر فرصتی برای توسعه گردشگری است.

زعفران وامنان آزادشهر گردشگری منطقه را توسعه می‎دهد

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، قربان عباسی اظهار داشت: در حال حاضر محصول زعفران در 60 هکتار از اراضی روستای وامنان شهرستان آزادشهر تولید می‎شود.

وی تصریح کرد: زعفران وحشی در این منطقه به زعفران خوراکی تبدیل شده و کشت زعفران نسبت به دیگر محصولات به صرفه‎‎تر بوده و بازده اقتصادی خوبی دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با اینکه زعفران از تولیدات سرآمد است، اضافه کرد: کشت این محصول به عنوان یک جاذبه گردشگری می‎تواند مطرح شده و برپایی جشنواره زعفران نیز می‎تواند فرصت مغتنمی را برای توسعه گردشگری و جذب گردشگر و توریست ایجاد کند.

عباسی با اشاره به اینکه کشت زعفران سبب شده تا بسیاری از جوانان دوباره به منطقه بازگردند و سبب ایجاد شغل برای آنها شده خاطر نشان کرد: روزانه 18 هزار نفر و در طول یک هفته 126 هزار نفر در این منطقه مشغول به کار می‎شوند و زعفران جایگزین مناسبی برای تقویت بنیه خانواده‎ها در روستاهاست.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با بیان اینکه کشت زعفران در ایران نسبت به سایر کشورها بسیار بالاتر و مرغوب‎تر است اذعان کرد: برای توسعه کشت زعفران باید حمایت‎های لازم صورت گیرد.

وی اظهار داشت: فرصت خوبی برای توسعه استان ایجاد شده و مدیران باید به آن توجه ویژه داشته باشند.

روستای وامنان به دلیل کشت زعفران قطب طلای سرخ در گلستان لقب گرفته و کشت این محصول اقتصاد خانوارها را متحول کرده است.

وامنان از جمله روستای کوهستانی و صعب‌العبور شهرستان آزادشهر در شرق گلستان است که از چند سال گذشته تاکنون اهالی آن به کشت زعفران روی آورده‎اند.

جشن کشت و برداشت این محصول ارزشمند با حضور جمعی از مسئولان استانی برگزار شد.

انتهای پیام/آ30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول