اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی استان اردبیل:

اطلس گردشگری مشگین‌شهر تهیه شده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: اطلس گردشگری شهرستان مشگین‌شهر تهیه شده و بر اساس آن توسعه گردشگری در این شهرستان اتفاق می‌افتد.

اطلس گردشگری مشگین‌شهر تهیه شده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، بهروز ندایی ظهر امروز در جلسه کمیته توسعه و برنامه‌ریزی شهرستان مشگین‌شهر اظهار داشت: در قالب شش منطقه امکان‌سنجی و ظرفیت‌های گردشگری مشگین‌شهر احصا شده که ما در صدور مجوز و راه‌اندازی این سایت‌ها پیش‌قدم هستیم.

وی با اشاره به اینکه در شهرستان مشگین‌شهر با هدف سهولت در حضور گردشگران و سرمایه‌گذاری آنها زیر‌ساخت‌های راه و توسعه سرویس‌های بهداشتی و فضاهای اقامتی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بالغ بر 600 میلیون تومان برای این موارد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل به عملکرد واحد باستان‌شناسی و 151 ثبت و کاوش تاریخی اشاره کرد و یادآور شد: 146 ثبت محوطه و تپه‌های باستانی در مشگین‌شهر اتفاق افتاده و دو مورد کاوش محوطه‌های تاریخی نیز صورت گرفته است.

ندایی از اقدامات لازم برای ثبت جهانی کوه سبلان و دو مورد ثبت ملی تکم‌گردانی و کوچ عشایری به عنوان میراث فرهنگی خبر داد و گفت: با اعتبار ملی 150 میلیون تومان مرمت کاروانسرای قانلی بلاق و 186 میلیون تومان امامزاده سید سلیمان فخر‌آباد در حال اجراست.

این مسئول به عملکرد این اداره کل در حوزه صنایع دستی مشگین‌شهر اشاره کرد و بیان داشت:‌ بیش از یک هزار و 400 فقره کارت شناسایی صنایع دستی در مشگین‌شهر صادر شده و 99 مورد مجوز مشاغل خانگی نیز در این شهرستان صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل از مشارکت هنرمندان صنایع دستی مشگین‌شهر در 12 نمایشگاه ملی، منطقه‌ای و استانی خبر داد و افزود:‌ 15 رشته صنایع دستی در این شهرستان فعال است که تعداد اشتغال حاصل از تسهیلات پرداختی نیز 312 مورد است.

ندایی از احداث کارگاه تولید و آموزش سفال با صرف هزینه یک هزار و 50 میلیون ریال خبر داد و تصریح کرد: مشگین‌شهر در صنایع گلیم‌بافی، ورنی، سفالگری و نمد‌مالی جزو توانمند‌ترین شهرستان‌های استان اردبیل است.

وی ادامه داد: گروه‌های طبیعت‌گردی مختلفی را در قلعه قهقهه و دیگر اماکن تاریخی و باستانی راه‌اندازی کرده‌ایم که در این زمینه تلاش می‌کنیم طرح‌های توسعه‌ای و همچنین اقدامات زیر‌بنایی را به سرعت افزایش دهیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در پایان سخنان خود اذعان داشت:‌ مشگین‌شهر به عنوان یادگاری از هزاره‌های کهن جزو زیباترین و پر‌نقش و نگارترین مناطق کشور است که در این بین بناهای تاریخی و بی‌بدیل آن ممتاز و شاخص به نظر می‌رسد.

انتهای پیام/ن20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول