اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران:

درصدد افزایش سهم اختصاص آب در بخش صنعت هستیم

خبرگزاری فارس: معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران گفت: استفاده از آب و منابع آبی باید به صورت کارشناسی شده در بخش صنعت مدیریت شود و با مصرف بهینه آب درصدد افزایش سهم تخصیص آب و منابع آبی در بخش صنعت هستیم.

درصدد افزایش سهم اختصاص آب در بخش صنعت هستیم

ایرج مؤفق در حاشیه سفر خود به اصفهان در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در اصفهان در پاسخ به این سؤال که آیا الزامی برای واحد‌های صنعتی برای پرداخت بخشی از درآمد آنها به عنوان مصرف‌کننده منابع آبی به حق‌آبه‌داران برای جبران بخشی از خسارات وارده به کشاورزان استان اصفهان وجود دارد، اظهار کرد: در بخش صنعت در ارتباط با تأمین آب مورد نیاز برای فعالیت واحد‌های صنعتی اعتبارات قابل توجهی را هزینه کرده‌ایم.

وی اضافه کرد: اما با تمام اقدامات صورت گرفته در این زمینه تا حدودی کسری آب برای فعالیت واحد‌های صنعتی در برخی از مناطق استان اصفهان وجود دارد و مسئولان استان اصفهان باید مساعدتی را برای تأمین آب مورد نیاز در ناحیه صنعتی وزیر‌آباد واقع در شهرستان فلاورجان داشته باشند.

معاون صنایع کوچک سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران با اشاره به اینکه در صورتی که انتقال آب به ناحیه صنعتی وزیر‌آباد انجام شود، سایر زیر‌ساخت‌های مورد نیاز در این ناحیه صنعتی نیز فراهم می‌شود، تصریح کرد: با تحقق این موضوع بحث واگذاری زمین‌ها نیز تا دهه فجر امسال در این ناحیه صورت می‌گیرد اما مشکل آب تنها به این ناحیه اختصاص ندارد و این موضوع در بسیاری از مناطق صنعتی قابل مشاهده است.

وی ادامه داد: استفاده از آب و منابع آبی باید به صورت کارشناسی شده در بخش صنعت مدیریت شود و با مصرف بهینه آب درصدد افزایش سهم تخصیص آب و منابع آبی در بخش صنعت هستیم.

وی در پاسخ به این سؤال که توسعه شهرک‌های صنعتی در شهر‌ها بر چه اساسی است، ادامه داد: توسعه شهرک‌های صنعتی در شهر‌ها بر اساس آمایش سرزمین و درخواست‌های صورت گرفته از سوی متقاضیان برای توسعه این شهرک‌ها است.

مؤفق با بیان اینکه البته ظرفیت‌های موجود در شهرک‌های صنعتی نیز در این زمینه سنجیده می‌شود، تاکید کرد: البته باید زمینی در این مناطق وجود داشته باشد تا توسعه شهرک صنعتی نیز امکان‌پذیر باشد و در صورت وجود امکان توسعه شهرک صنعتی و متقاضی این توسعه شرکت شهرک‌های صنعتی این توسعه را انجام می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه ساماندهی و استقرار واحد‌های صنعتی در مناطق دارای شاخص‌های فعالیت این واحد‌ها و جلوگیری از پراکندگی واحد‌های صنعتی به عنوان وظیفه شرکت شهرک‌های صنعتی به شمار می‌رود، افزود: در حال حاضر 906 شهرک صنعتی مصوب وجود دارد که 682 مورد از این شهرک‌ها از تمام امکانات و زیر‌ساخت‌های مورد نیاز در شهرک‌های صنعتی برخوردار هستند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول