اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته اجرایی کنگره مهندسی برق:

ارتباط دوسویه صنعت و دانشگاه در کنگره برق نمایان می‌شود

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته اجرایی کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات گفت: ارتباط دوسویه صنعت و دانشگاه در کنگره برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات نمایان می‌شود.

ارتباط دوسویه صنعت و دانشگاه در کنگره برق نمایان می‌شود

فرهاد بشارتی در آستانه برگزاری کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در مشهد در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار کرد: ‌یکی از مزیت‌هایی که کنگره مهندسی برق و کامپیوتر را از دیگر کنگره‌ها جدا ساخته است ایجاد ارتباط دوسویه بین صنعت و دانشگاه و سه حوزه دیگر این کنگره است که تاثیرگذاری بسزایی در امر تحکیم حلقه گم شده صنعت و دانشگاه دارد.

وی ادامه داد: مشارکت اکثر دانشجویان از سراسر کشور و ارائه مقالات علمی و پژوهشی آنان می‌تواند در امر تحکیم رابطه صنعت و دانشگاه نقش بسزایی را ایفا نماید.

بشارتی با تاکید بر سطح علمی بسیار مطلوب مقالات در کنگره ملی مهندسی برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات، افزود: بالغ بر یک هزار و 800 مقاله به دبیرخانه ارسال شده که پس از بررسی‌های کمیته علمی کنگره حدود 28درصد از مقالات برای ارائه در کنگره آماده شده که از این تعداد 18درصد از مثالات در سطح تخصصی و 10درصد آن در سطح صنعتی است.

دبیر کمیته اجرایی کنگره مهندسی برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: ارائه مقالات صنعتی در کنگره کاربردهای صنعتی و علمی فراوانی دارد و می‌تواند در راستای شعار رهبر معظم انقلاب که تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی است تاثیرگذاری قابل قبولی را در پی داشته باشد.

وی با تاکید بر حمایت ویژه شهرداری مشهد از کنگره مهندسی برق، عنوان کرد: اکثر دستگاه‌های اجرایی خراسان‌رضوی از کنگره ملی مهندسی برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات حمایت گسترده‌ای کرده‌اند که نشان از اهمیت این کنگره در تحقق تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانی است.

بشارتی با تاکید بر برگزاری نمایشگاه در حاشیه کنگره ملی مهندسی برق، تصریح کرد: نمایشگاهی در راستای فناوری‌های نوین صنعت برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات در حاشیه کنگره برگزار می‌شود که تاثیرگذاری مطلوبی در راستای تحکیم رابطه صنعت و دانشگاه دارد.

دبیر کمیته اجرایی کنگره مهندسی برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات با اشاره به کارگاه سیستم مدیریت یکپارچه سازی شهر توسط شهرداری مشهد، عنوان کرد: ارائه هشت کارگاه آموزشی از سوی دستگاه‌های اجرایی استان می‌تواند به سطح علمی‌ و پژوهشی کنگره کمک شایانی کند و در راستای ارتقای دانش علمی دانشجویان و اساتید موثر واقع شود.

وی در ارتباط با کمیته‌های علمی و اجرایی کنگره و برخورداری از اساتید مجرب از سراسر کشور، افزود: اعضای کمیته علمی کنگره از 100 استاد و پروفسور در سراسر کشور و دانشگاه‌های معتبر تشکیل شده و تمام مقالات در 3 نوبت ارزیابی شده و سطح علمی آنها مورد بررسی قرار گرفته است.

بشارتی با تاکید بر ارائه مجوز از معاونت توسعه علمی دفتر ریاست جمهوری، اظهار کرد: این معاونت تنها به کنگره‌هایی که از سطح علمی استاندارد و مطلوبی برخوردار باشد مجوز داده می‌شود و کنگره مهندسی برق دارای این اعتبار است.

وی عنوان کرد: چهار سخنران کلیدی در کنگره مهندسی برق سخنرانی می‌کنند که شامل پروفسور میررفیعی مشاور وزیر ارتباطات، ‌پروفسور صالحی از دانشگاه صنعتی شریف، ‌پروفسور منهاج از دانشگاه امیرکبیر و پروفسور توتونچی از دانشگاه فردوسی مشهد می‌شود.

دبیر کمیته اجرایی کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات بیان کرد:‌ همپوشانی سه حوزه صنعت برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات در تمام عرصه‌های علمی صنعتی کشور تاثیرگذار است و با ورود علم و فناوری به هزاره سوم و ورود به تمام علوم ارتباطی موثر بین این سه حوزه با علوم دگیر به وجود می‌آید.

بشارتی تصریح کرد: با حمایت ویژه دستگاه‌های اجرایی، انجمن‌های علمی و قطب‌های صنعتی در کشور اعتبار کنگره ملی مهندسی برق کامپیوتر و فناوری اطلاعات پررنگ‌تر می‌شود و برگ زرینی برای ایران را به ارمغان می‌آورد.

انتهای پیام/ح10/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول