اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با ارائه سند و حل مشکل معارضان زمین

شهرک صنعتی تخصصی سرامیکی مرند رونق می‌گیرد

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی آذربایجان‌شرقی گفت: شهرک صنعتی تخصصی سرامیکی مرند با 36 هکتار زمین امسال رونق می‌گیرد.

شهرک صنعتی تخصصی سرامیکی مرند رونق می‌گیرد

محمدعلی عسگری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار کرد: پس از سال‌ها انتظار، امسال پس از اقدامات لازم و با توجه به پیگیری‌های  صورت گرفته از اداره ثبت شهرستان مرند، توانستیم به صاحبان زمین در این شهرک صنعتی سند ارائه کنیم و این در حالی است که توسعه شهرک صنعتی سرامیکی مرند به خاطر وجود معارضان زمین دچار مشکل جدی شده بود.

وی افزود: پس از تعاملات صورت گرفته با ریاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران، در آینده‌ای نزدیک شاهد رونق بخشی به این شهرک تخصصی خواهیم بود.

عسگری با اشاره به بازدید اخیر ریاست سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران – شافعی، از این شهرک صنعتی افزود: با توجه به موقعیت این شهرک صنعتی که در هفت کیلومتری جاده مرند – جلفا واقع شده، مستلزم برنامه‌ریزی اساسی برای شکوفایی آن است.

وی خاطرنشان کرد: هم اکنون شهرک صنعتی تخصصی سرامیکی مرند با تعدا سه واحد تخصصی فعال و با اشتغال بیش از 123 نفر به عنوان یکی از شهرک‌های صنعتی موجود در شهرستان مرند از توابع استان آذربایجان‌شرقی بشمار می‌رود.

وی گفت: در این شهرک صنعتی در حال حاظر ظرفیت خالی برای سرمایه‌گذاری وجود دارد.

گزارش فارس حاکی است، نماینده مردم مرند در مجلس شورای اسلامی هفته گذشته در در جلسه مشترک بررسی مشکلات شهرک‌های صنعتی و صنایع شهرستان مرند از راکد ماندن شهرک سرامیک در این شهرستان انتقاد کرد.

وی افزود: شهرستان مرند به عنوان دومین شهر پرجمعیت استان تنها با داشتن یک شهرک صنعتی آن هم با امکانات و سرمایه‌گذاران جوابگوی منطقه و جوانان جویای کار نیست.

حسن‌نژاد اظهار کرد: با وجود ظرفیت‌های قوی از نظر صنایع خاک چینی مظروف و سلیس شاهد انتقال مواد استخراج شده از معدن کائولن صنایع خاک چینی ایران با چند دستگاه تریلی در جاده‌های مواصلاتی به سایر استان‌های کشور با این وضعیت سوخت هستیم.

وی افزود: این در حالی است که با ایجاد صنایع مادر در جوار این کارخانه می‌تواند در زمینه ایجاد اشتغال و رونق اقتصاد نقش مهمی را داشته باشد.

حسن‌نژاد همچنین از راکد ماندن شهرک سرامیکی در این شهرستان انتقاد کرد و افزود: این شهرک که بیش از 15 سال از آغاز عملیات اجرایی آن گذشته ولی تاکنون هیچ‌گونه اقدامات موثری برای شکل‌گیری و توسعه آن صورت نگرفته است و فقط دو شرکت خصوصی با محدودیت‌های کمتر در حال فعالیت و یا نیمه‌فعال هستند.

نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی در ادامه بر تسریع در روند پیشرفت فیزیکی شهرک صنعتی شماره دو مرند در ناحیه صنعتی زنوز و کشکسرای تاکید کرد و با توجه به مستعد و مناسب بودن شرایط برای سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی در زمینه حمایت از تولید ملی و سرمایه ایرانی از راه‌اندازی شهرک چینی مضروف در مرند خبر داد. 

انتهای پیام/خ۲۰

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول