اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر کمیته اجرایی کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات:

کمیته راهبردی درصدد تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت است

خبرگزاری فارس: دبیر کمیته اجرایی نخستین کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات گفت: کمیته راهبردی درصدد تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت است.

کمیته راهبردی درصدد تقویت ارتباط دانشگاه و صنعت است

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، فرهاد بشارتی ظهر امروز در آستانه برگزاری نخستین کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در مشهد در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تقویت حلقه ارتباطی سه حوزه دانشگاهی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات و سپس ایجاد تعامل دوسویه میان بخش صنعتی و دانشگاهی در راس اهداف است.

وی افزود: وجه تمایز این کنگره ارائه محور‌ها و شاخص‌های متعدد و کاربردی جهت جذب بخش صنعتی و افزایش تولید داخلی در سال تولید ملی، سرمایه و کار ایرانی است.

بشارتی در ارتباط با مقالات ارائه شده و منتخب در نخستین کنگره مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات خاطرنشان کرد: دبیرخانه کنگره 1800 مقاله  از سراسر کشور دریافت کرده که از این تعداد 480 مقاله منتخب شده است.

وی ادامه داد: 10 درصد از مقالات برگزیده در حوزه صنعتی و 18 درصد در حوزه تخصصی است.

دبیر کمیته اجرایی این کنگره با باراز نارضایتی از گسل موجود میان دانشگاه و صنعت یادآور شد: در شرایط فعلی که شاهد حصار‌های اقتصادی از سوی دشمنان کشور هستیم باید با ایجاد هم‌پوشانی و تعامل دوسویه در یک مسیر و با یک هدف واحد بخش صنعت را بر پایه بخش علمی ارتقا دهیم.

وی تصریح کرد: نخستین کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات در حالی برگزار می‌شود که حدود 100 نفر از برجسته‌ترین اساتید دانشگاهی و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های مطرح کشور با حضور خود به غنای علمی کنگره کمک می‌کنند.

بشارتی با بیان نقش اساسی کمیته راهبری در افزایش خروجی کنگره گفت: کمیته راهبری کنگره که متشکل از 30 دستگاه اجرایی استان خراسان رضوی است، با برگزاری جلسات متعدد سعی بر آن دارد که این تعامل را پس از کنگره نیز در جهت نتایج مثبت و کاربردی ادامه دهد.

این عضو هیئت علمی موسسه آموزش عالی خیام از برگزاری هشت کارگاه در کنگره خبر داد و یادآور شد: هشت کارگاه با محورهای سیستم یکپارچه برنامه‌ریزی و رصد استراتژی، مدیریت انرژی در ساختمان، امنیت شبکه‌های کامپیوتری، FPGA، مبانی طراحی شبکه‌های حفاظت، آشنایی با اتوماسیون پست‌های فشار قوی، معرفی تکنولوژی BMS و گذر به شبکه مخابراتی نسل آینده در کنگره برگزار می‌شود.

بشارتی دبیر کمیته اجرایی نخستین کنگره ملی مهندسی برق، کامپیوتر و فناوری اطلاعات، حضور بخش برجسته علمی و صنعتی کشور را نقطه عطفی در آغاز فصل جدید توسعه در کشور دانست.

انتهای پیام/آ20/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول