اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار ساوه خبر داد

برگزاری جشنواره انار در ساوه

خبرگزاری فارس: فرماندار ساوه از برگزاری نهمین جشنواره انار در این شهرستان خبر داد.

برگزاری جشنواره انار در ساوه

احمد آزاد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک اظهار داشت: این جشنواره از 18 تا 22 آبان‌ ماه با همکاری سازمان جهاد کشاورزی، شهرداری، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سازمان میراث فرهنگی و سازمان صنعت، معدن و تجارت برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: جشنواره انار هر ساله با هدف معرفی محصول انار این شهرستان و به منظور فراهم‌سازی بستر لازم برای افزایش صادرات و توسعه صنعت فرآوری این محصول برگزار می‌شود.

فرماندار شهرستان ساوه با بیان اینکه این جشنواره امسال به مدت پنج روز برگزار می‌شود ادامه داد: ایجاد شرایط برای حضور علاقمندان به شرکت در این جشنواره یکی از اهداف برگزاری این جشنواره طی مدت پنج روز است.

آزاد برگزاری مسابقه پخت غذاهای سنتی، ترشیجات و دسر با استفاده از انار و برگزاری کارگاه سفال و مسابقه سفالینه‌های گلی به فرم انار را از بخش‌های جنبی این جشنواره عنوان کرد و گفت: انار ساوه مرغوب‌ترین انار کشور است که در حال حاضر در انواع ملس ترش، ملس تبریزی، یوسف‌خانی و ملس یزدی تولید و به بازار عرضه می‌شود.

وی با بیان اینکه 9 هزار هکتار از باغات این شهرستان در سال جاری به باغات انار اختصاص دارد اظهار داشت: میزان پیش‌بینی تولید انار از سطح باغات ساوه 12 هزار تن است.

انتهای پیام/ز20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول