اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

نامشخص

عید غدیرخم؛

پنجمین جشنواره انار در بادرود برگزار می‌شود

خبرگزاری فارس: شهردار بادرود گفت: پنجمین جشنواره انار در شامگاه عید غدیرخم به مدت دو روز در بوستان گردشگری تخت پادشاه بادرود با اجرای برنامه‌های سنتی آغاز می‌شود.

پنجمین جشنواره انار در بادرود برگزار می‌شود
رضا نقدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان با اشاره به برگزاری پنجمین جشنواره انار در شهر بادرود اظهار داشت: این جشنواره به منظور معرفی محصول انار نادری بادرود برگزار می‌شود.
وی بیان اینکه همچنین معرفی ‌ظرفیت‌های گردشگری این شهر فردا ۱۹ آبان ماه برگزار می‌شود، افزود: در این جشنواره بیش از 80 غرفه در قالب کارگاه‌های سنتی وجود دارد.
شهردار بادرود گفت: تهیه رب انار، سرکه انار، ژله انار و رنگرزی سنتی با پوست انار از جمله اقدامات انجام شده در این غرفه‌هاست.
وی با اشاره به اینکه به منظور آشنایی باغ‌داران کارگاه‌های آموزشی نحوه کاشت، داشت و برداشت انار ویژه باغداران توسط مرکز جهاد کشاورزی بادرود برگزار می‌شود، تاکید کرد: همچنین پنجمین جشنواره انار در شامگاه عید غدیرخم به مدت دو روز در بوستان گردشگری تخت پادشاه بادرود با اجرای برنامه‌های سنتی آغاز می‌شود.
نقدی با بیان اینکه شهر بادرود با برخورداری از جاذبه‌های گردشگری نظیر آستان مقدس امامزادگان آقا علی عباس و شاهزاده محمد(ع)، خانه‌های تاریخی، محوطه‌های باستانی 7هزار ساله و رمل‌های کویری جز مناطق گردش‌پذیر در استان اصفهان است، افزود: این منطقه دارای 2هزار هکتار باغات انار است و هر ساله بالغ بر 40هزار تن انار از این مناطق راهی بازارهای داخلی و خارجی می‌شود.
به گزارش فارس: تاکنون 184 نوع انار در جهان شناخته شده که 4 ارقام معروف آن در ایران عبارتند از نادری بادرود، ملس ساوه، شیشه گپ فردوس، رباب نیریز هستند.
انتهای پیام/غ30
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول