اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

29 مهر انجام می‌شود؛

برگزاری جشنواره انار چینی در رودبار

خبرگزاری فارس: بخشدار عمارلوی رودبار از برگزاری جشنواره انار چینی در روستای انبوه این شهرستان در 29 مهر جاری خبر داد.

برگزاری جشنواره انار چینی در رودبار
عبدالوحید احمدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رودبار اظهار داشت: جشنواره انار چینی روز جمعه 29 مهر جاری از ساعت شش صبح در باغ‌های انار روستای انبوه برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه جشنواره انار چینی روستای انبوه یکی از آیین‌های دیرینه مردم این روستا به شمار می‌رود، گفت: این جشنواره به همت دهیاری، شورای اسلامی و اهالی و باغداران روستا به صورت سنتی برگزاری می‌شود.
بخشدار عمارلو چشنواره انار چینی را هر ساله همزمان با فرا رسیدن فصل برداشت انار در روستای انبوه ذکر کرد.
وی برگزاری جشن انار را در حفظ و احیای آداب و سنن مردمان متمدن این منطقه مهم دانست و اذعان داشت: شکر نعمت را به‌جای آوردن و زنده نگه داشتن فرهنگ اصیل مردم از مهم‌ترین اهداف برگزاری این جشنواره است.
به گفته احمدی، انبوه یکی از روستاهای طرح توسعه و گردشگری رودبار و گیلان بوده و وجود خانه‌های پلکانی شکل با به‌کارگیری مصالح بومی منطقه نمایی زیبا از این روستا را به تصویر کشیده است.
وی با بیان اینکه تولید محصولات کشاورزی و باغی با اقتصاد مردم روستای انبوه رابطه مستقیم دارد، افزود: توسعه باغ‌های انار این روستا بر ایجاد اشتغال و چرخه اقتصادی روستاییان نقش مهم ایفا می‌کند.
این مسئول، فراهم بودن شرایط آب و هوایی را موجب تولید محصول با کیفیت انار در روستای انبوه دانست و بیان داشت: باغداران پس از برداشت محصول، آن را در استان‌های قزوین و گیلان به فروش می‌رسانند.
وی ادامه داد: طبق آداب و سنن دیرینه مردم روستای انبوه، قبل از برگزاری مراسم انار چینی هیچ‌یک از باغداران حق برداشت محصول باغ خود را ندارند اما با آغاز جشنواره که با گفتن الله‌اکبر از طرف باغبان همراه است تمام باغداران محصولات خود را برداشت می‌کنند.
احمدی از پیگیری برای ساماندهی و احداث انهار بتنی برای آبیاری باغ‌های روستای انبوه خبر داد و گفت: با پیگیری فرماندار و نماینده شهرستان، ائمه جمعه و همچنین بازدید رئیس دفتر مناطق محروم کشور از این روستا، ساماندهی و بتنی کردن انهار کشاورزی روستای انبوه به‌زودی‌ در دستور کار قرار دارد.
وی از مرمت و آسفالت مسیر ارتباطی روستا خبر داد و ابراز داشت: مسیر ارتباطی روستا به دلیل ارتباط دادن و متصل کردن دو استان قزوین و گیلان یکی از شاهراه‌های حیاتی منطقه به شمار می‌رود. 
بخشدار عمارلو اضافه کرد: هم‌اکنون هشت کیلومتر از منطقه نواخان تا روستای انبوه فاقد آسفالت است که با انتخاب پیمانکار چهار کیلومتر این مسیر در حال زیرسازی بوده و آماده آسفالت است.
وی از پیگیری‌های مسئولان شهرستان و دفتر مناطق محروم برای آسفالت مسیر ارتباطی روستا تا پل خشتی و تاریخی انبوه خبر داد و یادآور شد: در بازدیدهای صورت گرفته، آسفالت مسیر بیش از 12 کیلومتر این روستا نیز در دستور کار قرار گرفته است.
به گفته احمدی، مسئولان استان قزوین نیز آمادگی خود را برای آسفالت شش کیلومتر باقی مانده در حوزه جغرافیایی استان خود را اعلام کرده‌اند.
روستای انبوه از توابع بخش عمارلوی رودبار در فاصله 116 کیلومتری مرکز شهرستان رودبار واقع شده است و مسیر لوشان، جیرنده به انبوه نیز از مسیرهای دسترسی به این روستا به محسوب می‌شوند.
انتهای پیام/صا10
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول