اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس ارشاد شهرستان بهشهر خبر داد

سایت تاریخی هوتو در مازندران میزبان جشنواره انار

خبرگزاری فارس: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بهشهر از برگزاری جشنواره انار در مجتمع تفریحی ـ توریستی غار هوتو خبر داد.

سایت تاریخی هوتو در مازندران میزبان جشنواره انار

علی‌اصغر باباکوهی‌اشرفی امروز در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار فارس در بهشهر، گفت: این جشنواره به‌صورت متمرکز در چشم‌انداز زیبای سایت تفریحی توریستی هوتو برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: در جشنواره انار با عنوان «یاقوت سرخ» برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری اجرا می‌شود. همچنین بازارچه فروش انار، صنایع‌دستی و در صورت امکان پخت رب انار و برنامه‌هایی از این دست را خواهیم داشت.

دبیر شورای فرهنگ عمومی درباره اینکه قرار بود جشنواره انار در خلیل‌شهر برگزار شود و چه شد که به سایت هوتو تغییر مکان داد، گفت: علاوه بر خلیل شهر، شهر رستمکلا و روستاهای آسیابسر، شهیدآباد و کوهستان هم برای برگزاری جشنواره، کاندیدا شده بودند که در نهایت با جلساتی که داشتیم مقرر شد این جشنواره به‌صورت متمرکز با همکاری شرکت تعاونی سبزگستر هوتو در مجتمع تفریحی توریستی هوتو برگزار شود.

وی یادآور شد: یکی از دلایل برگزاری جشنواره در این مکان، شناساندن بیشتر غارهای هوتو و کمربند با اهداف گردشگری است.

باباکوهی‌اشرفی در ادامه تصریح کرد: امکان دارد پس از برگزاری جشنواره «یاقوت سرخ»، به‌صورت مجزا در آسیابسر، رستمکلا، شهیدآباد، خلیل‌شهر و کوهستان شوراهای اسلامی و دهیاران تصمیم بگیرند جشنواره محلی برگزار کنند.

این مسئول درباره زمان برگزاری جشنواره، به فارس گفت: در جلسه آخر تصمیم بر این شد تا در 21 مهرماه جشنواره را برگزار کنیم و اگر برنامه یا مشکل خاصی نباشد در همین روز اجرا می‌شود.

به گزارش فارس، اداره ورزش و جوانان و هیئت ورزش‌های همگانی هم در حاشیه این جشنواره برنامه پیاده‌روی خانوادگی را ترتیب داده است.

انتهای پیام/ن20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول