اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

شهردار بادرود خبر داد:

برگزاری پنجمین جشنواره انار با هدف رشد گردشگری

خبرگزاری فارس: شهردار بادرود گفت: پنجمین جشنواره انار با هدف رشد گردشگری در بادرود نطنز برگزار می‌شود.

برگزاری پنجمین جشنواره انار با هدف رشد گردشگری
رضا نقدی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در نطنز اظهار داشت: پنجمین  جشنواره انار در بادرود با هدف رشد کمی و کیفی این محصول و توسعه گردشگری در این شهر برگزار می‌شود.
وی ادامه داد: این جشنواره در بوستان گردشگری تخت پادشاه بادرود و با اجرای برنامه‌های سنتی در شامگاه عید غدیر خم برگزار می‌شود.        
شهردار بادرود که نقشی بسزا در برگزاری این جشنواره و جشنواره‌های قبل داشته است در مورد هدف برگزاری این جشنواره بیان داشت: هدف از برگزاری جشنواره معرفی ظرفیت‌های گردشگری و توسعه زیرساخت‌های گردشگری و معرفی انار نادری بادرود که از محصولات شاخص این شهر است.
وی گفت: در این جشنواره غرفه‌های فرهنگی، کارگاه قالی بافی، تهیه غذا با رب انار، تهیه نان محلی معروف به «کوکله زردو»، کارگاه رنگرزی انار، نمایشگاه عکس انار، کارگاه تهیه رب سنتی انار، غرفه عرضه ترشی انار، کارگاه سفال‌گری و پخت آش انار همراه با اجرای موسیقی محلی  دایر می‌شود.
نقدی تصریح کرد: بیش از دو هکتار از اراضی بادرود زیر کشت انار رفته که سالانه 40هزارتن انار برداشت می‌شود.
به گفته وی شهر بادرود به یک میلیون درخت انار معروف است که انار نادری بادرود یکی از پنج انار مهم و معروف کشور به حساب می‌آید.          
شهردار بادرود با اشاره به وجود بارگاه ملکوتی حضرت آقا علی عباس (ع) محوطه‌های اریسمان و قلعه گوشه، حمام نوقه و منازل تاریخی و داشتن تمدن تاریخی و کهن که سالانه میزبان بیش از دو میلیون گردشگر، زائر و جهانگرد است، افزود: وجود این ظرفیت‌ها سبب رونق بیشتر جشنواره انار بادرود شده است.
انتهای پیام/ص20
این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول