اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

طی 2.5 سال گذشته

1294 زلزله در کرمان رخ داده است

خبرگزاری فارس: مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمان گفت: طی 2.5 سال گذشته یک هزار و 294 زلزله بالای سه ریشتر در استان کرمان رخ داده است.

1294 زلزله در کرمان رخ داده است

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان محسن صالحی ظهر امروز در گردهمایی شهردارن استان کرمان اظهار داشت: احتمال وقوع 23 مورد از 40 نوع بلایای طبیعی در استان کرمان وجود دارد.

وی با اشاره به وجود 18 گسل فعال در استان کرمان بیان کرد: بعضی از این گسل‌ها در سطح کشور شهرت دارند و طی 2.5 سال گذشته تا بامداد 14 آبان ماه جاری یک هزار و 294 زلزله بالای سه ریشتر در استان کرمان رخ داده و برای عموم مردم قابل احساس بوده است.

صالحی تصریح کرد: طی 100 سال گذشته 23 زمین‌لرزه بزرگ و تاریخی در استان کرمان رخ داده که بعد از زلزله بم برای مقاوم‌سازی بناها و ساختمان‌ها فرهنگ‌سازی خوبی انجام شده است.

وی با اشاره به کاهش تلفات ناشی از زلزله ریگان گفت: از سال 84 تا پایان سال گذشته 124 هزار واحد مسکونی روستایی و شهری بازسازی شده است.

صالحی عنوان کرد: بنیاد مسکن انقلاب اسلامی آمادگی دارد تا به هر میزان نیاز باشد، تسهیلات مقاوم‌سازی و نوسازی را در اختیار شهرهای کوچک قرار دهد.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمان با اشاره به خشکسالی‌های پیاپی استان کرمان گفت: شهرداری‌ها آسیب‌های مستقیم و غیرمستقیم زیادی از خشکسالی‌ها و کاهش درآمدهای مردم می‌بینند.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول