اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان خبر داد

افزایش 27 درصدی تولید ماهیان گرمابی در استان زنجان

خبرگزاری فارس: مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان از افزایش 27 درصدی تولید ماهیان گرمابی در استان زنجان خبر داد.

افزایش 27 درصدی تولید ماهیان گرمابی در استان زنجان

محمود صیاد بورانی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در زنجان اظهار کرد: استان زنجان به دلیل دارا بودن منابع آبی و شرایط دمایی متنوع از استان‌های مستعد آبزی‌پروری کشور محسوب می‌شود.

وی تصریح کرد: برای تبدیل این استعداد بالقوه به بالفعل و در راستای برگشت سریع سرمایه‌گذاری انجام شده و درآمد اقتصادی مناسب تلاش شده ابتدا سازه‌هایی که آمادگی بهره‌برداری برای فعالیت‌های شیلاتی را دارند، مورد توجه قرار گیرد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه شاخص استعدادهای آبی استان سدهای خاکی است که توسط سازمان جهاد کشاورزی استان و شرکت آب منطقه‌‌ای زنجان ساخته شده است، اضافه کرد: با مطالعات مقدماتی و استعدادسنجی توسط کارشناسان ذی‌صلاح از 36 سد خاکی موجود در استان زنجان تعداد 32 سد پرورش ماهیان گرمابی با مساحت یک هزار و 274 هکتار در تولید بیش از یک هزار و 540 تن انواع ماهیان گرمابی کپور معمولی، کپور نقره‌ای، کپور سرگنده، کپور علف‌خوار و ماهیان خاویاری در استان تولید می‌شود.

وی افزود: در این سدها علاوه بر صید 324 تن ماهیان بومی استان، در مجموع میزان تولید انواع ماهیان گرمابی به بیش از یک هزار و 837 تن در سال جاری می‌رسد.

مدیر امور شیلات و آبزیان استان زنجان با اشاره به اینکه با تولید این میزان ماهی 183 نفر به صورت مستقیم جزو شاغلان بخش ماهیان گرمابی بوده و از این فعالیت اقتصادی بهره‌مند می‌شوند، افزود: قیمت تمام شده هر کیلو ماهی گرمابی 15 هزار ریال و قیمت عمده فروش آن نیز 40 هزار ریال برآورد شده است.

وی ادامه داد: همچنین با آبزی‌پروری در دریاچه پشت سد خاکی و با هدایت خروجی این منابع آبی به اراضی کشاورزی پایین دست، صرفه‌جویی چشمگیری در مصرف کودهای شیمیایی شده و از طرف دیگر محصول کشاورزی برخوردار از این پساب از نظر کمی و کیفی ارتقاء پیدا می‌کند.

انتهای پیام/ع20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول