اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر شیلات استان اردبیل خبر داد

افزایش 15 درصدی تولید ماهی در اردبیل / 300 مزرعه پرورش ماهی فعالیت می‌کنند

خبرگزاری فارس: مدیر شیلات و آبزی‌پروری استان اردبیل گفت: در سال جاری میزان تولید ماهیان سردابی و گرمابی در استان اردبیل بیش از 15 درصد رشد نشان می‌دهد.

افزایش 15 درصدی تولید ماهی در اردبیل / 300 مزرعه پرورش ماهی فعالیت می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، میر آرمان واعظی صبح امروز در جریان بازدید از طرح‌های توسعه شیلات و آبزی‌پروری اردبیل اظهار داشت: در این استان بیش از 300 مزرعه پرورش ماهی راه‌اندازی شده که ما در پرداخت تسهیلات حمایتی بخش کشاورزی از دارندگان طرح‌های آبزی‌پروری حمایت می‌کنیم.

وی با اشاره به اینکه بیشتر این مزارع به شکل دو منظوره احداث شده است، خاطرنشان کرد: در مزارع پرورش ماهی سعی شده است امکانات و تاسیسات در حد توسعه کمی و کیفی تولید محصول ارتقا یابد.

مدیر شیلات و آبزی‌پروری استان اردبیل به فرارسیدن فصل برداشت ماهیان سردابی در استان اشاره کرد و یادآور شد: در مجموع امسال یک هزار و 500 تن ماهی سردابی در این استان تولید می‌شود که به نظر می‌رسد محصول تولیدی و فرآوری شده مناسب و مطلوب باشد.

واعظی با اشاره به غنی بودن این استان از لحاظ آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی گفت: ما هم در شمال و هم در جنوب استان با ظرفیت بی‌نظیری در این رابطه روبه‌رو هستیم و به صورت مستمر تلاش می‌کنیم از تولید‌کنندگان و علاقمندان به آبزی‌پروری در حد لازم و توان حمایت کنیم.

این مسئول از تولید 2 هزار تن ماهی گرمابی در این استان خبر داد و افزود: در مجموع 3 هزار و  500 تن ماهی گرمابی و سردابی تولید و روانه بازار مصرف می‌شود که نسبت به سال گذشته 500 تن افزایش محصول را شاهد هستیم.

مدیر شیلات و آبزی‌پروری استان اردبیل بیان داشت: ‌ما در یک ظرفیت‌سنجی واقعی توان تولید استان را 10 هزار تن ارزیابی کرده‌ایم که برای رسیدن به این میزان تولید طرح‌های توسعه‌ای به ویژه به همت فارغ‌التحصیلان بخش کشاورزی نیاز داریم.

واعظی تاکید کرد: ما حداقل تا چهار سال آینده می‌توانیم با توسعه کمی و کیفی فعالیت‌ها و تامین زیر‌ساخت‌ها به این ظرفیت دست یابیم که بخشی از این منابع و زیر‌ساخت‌ها نیز در حال حاضر مهیا می‌باشد.

وی ادامه داد: این استان می‌تواند به قطب تولید ماهیان سردابی تبدیل شود به شرط آنکه بتوانیم از منابع آبی موجود حداکثر استفاده را بکنیم و در حوزه رشد و عمل‌آوری ماهیان توجه و دقت لازم را داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مدیر شیلات و آبزی‌پروری استان اردبیل در پایان سخنان خود اظهار داشت: ما هم اکنون در مزارع منفرد، تیپ، خرد، بزرگ و استخرهای دو منظوره و منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی پرورش ماهیان را انجام می‌دهیم که امیدواریم طرح‌های توسعه‌ای بیش از هر زمان دیگر مورد توجه و دقت نظر قرار گیرد.

انتهای پیام/صا20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول