اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شبکه دامپزشکی ریگان:

تب ‌کریمه‌کنگو در ریگان مشاهده نشده است

خبرگزاری فارس: رئیس شبکه دامپزشکی ریگان گفت: با توجه به آموزش‌های ارائه شده و رعایت نکات بهداشتی تاکنون موردی بیماری از تب ‌کریمه‌کنگو در ریگان مشاهده نشده است.

تب ‌کریمه‌کنگو در ریگان مشاهده نشده است

حجت‌الله جعفری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در ریگان اظهار داشت: یک دوره کلاس آموزشی در ارتباط با بیماری تب کریمه‌کنگو و روش‌های پیشگیری از آن با حضور 28 نفر از بهورزان، قصابان و متصدیان مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی برگزار شد.

وی افزود: این دوره در راستای تحقق برگزاری دوره‌های آموزشی سالانه و مستمر و همچنین در راستای ارتقای سطح آگاهی مردم برگزار شد.

جعفری خاطرنشان کرد: با توجه به مشترک بودن بیماری بین انسان و دام و انتقال آن از طریق گزش کنه آلوده و همچنین اقدامات صورت گرفته در راستای پیشگیری از بیماری در دام از طریق مبارزه با ناقلان بیماری‌های انگلی خارجی هیچ‌گونه مورد بیماری دامی در شهرستان ریگان تاکنون مشاهده نشده است.

وی گفت: این بیماری به عنوان یک بیماری مشترک بین انسان و دام است و حیواناتی شامل گاو، گوسفند، بز و خرگوش از جمله میزبان‌های تکثیرکننده این بیماری بوده و کنه‌هایی که از دام‌های آلوده خونخواری می‌کنند از طریق گزش و یا له شدن این کنه با دست انسان به انسان سرایت می‌کنند.

جعفری تصریح کرد: این بیماری در دام بدون علامت است و موجب تب جزئی به مدت یک هفته در دام می‌شود اما در انسان سبب تب، سردرد، درد در ناحیه پشت و مفاصل وعضلات، قرمزی چشم، صورت و گلو و بروز خونریزی در این مناطق و خونریزی‌های زیرپوستی می‌شود.

وی افزود: رعایت اصول بهداشتی در کشتارگاه‌ها، تهیه گوشت ممهور به مهر دامپزشکی از فروشگاه‌های معتبر و مجاز سطح شهر و نگهداری گوشت به مدت 24 ساعت در دمای یخچال قبل از مصرف از مهم‌ترین راه‌های پیشگیری از بروز بیماری در انسان است.

انتهای پیام/غ20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول