اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس گروه بیماری‌های واگیر علوم پزشکی مشهد:

80 درصد افراد مبتلا به تب کریمه‌کنگو ارتباط مستقیم با دام داشته‌اند

خبرگزاری فارس: رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: 80 درصد افرادی که بیماری تب کریمه‌کنگو مبتلا شده‌اند ارتباط مستقیم با دام داشته‌اند و برخی از افراد مبتلا نیز افرادی بودند که با این افراد در ارتباط بودند.

80 درصد افراد مبتلا به تب کریمه‌کنگو ارتباط مستقیم با دام داشته‌اند

علی غلامپور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد، اظهار کرد: 80 درصد افرادی که بیماری تب کریمه‌کنگو مبتلا شده‌اند ارتباط مستقیم با دام داشته‌اند و برخی از افراد مبتلا نیز افرادی بودند که با این افراد در ارتباط بودند.

وی با بیان اینکه اگر افراد به مسائل بهداشی اهمیت ندهند شاهد رشد بیشتر این مشکل خواهیم بود، تصریح کرد: تاکنون 106 مورد مشکوک به تب کریمه‌کنگو گزارش شده است.

رئیس گروه بیماری‌های واگیر دانشگاه علوم پزشکی مشهد هزینه تشخیص تب کنگو را بالا اعلام کرد و ادامه داد: باید تمام نمونه‌های افراد مشکوک گرفته و به تهران برای تشخیص فرستاده شود که هر هزینه تمام شده آن به ازای هر نفر بین 150 تا 200 هزار تومان است.

غلامپور با بیان اینکه در مشهد 11 سال است که با انجام دادن اعمال پیشگیرانه ابتلا به بیماری هاری انسانی را نداشته‌ایم، خاطرنشان کرد: اگر این بیماری در کسی به وجود بیاید صددرصد با مرگ همراه خواهد بود بنابراین با استفاده از روش‌های آموزشی و پیشگیرانه جان انسان‌های زیادی نجات داده شد.

وی با بیان اینکه در برخی از بیماری‌های مشترک بین دام و انسان بسیار مشکل وجود دارد، تصریح کرد: در این بحث در صورتی که تمهیدات بهداشتی لازم در نظر گرفته نشود ممکن است رخدادهای مشکلات بسیاری ایجاد شود.

انتهای پیام/ح30/گ1003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول