اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه خبر داد

استقرار 19 اکیپ ثابت و 24 اکیپ سیار دامپزشکی در روز قربان

خبرگزاری فارس: مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه گفت: تعداد 19 اکیپ ثابت و 24 اکیپ سیار دامپزشکی‌، در روز عیدسعید قربان خدمات رایگان به شهروندان ارائه می‌دهند.

استقرار 19 اکیپ ثابت و 24 اکیپ سیار دامپزشکی در روز قربان

نادر پرور در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمانشاه، با اشاره به عید سعید قربان اظهار کرد: طبق هماهنگی‌های به عمل آمده و به منظور رفاه حال شهروندان‌، شهرداری کرمانشاه 13 مکان را جهت عرضه دام در روز عید سعید قربان تدارک دیده است.

پرور با اشاره به اهمیت بازرسی دام قبل و بعد از کشتار به منظور تامین بهداشت عمومی‌، گفت: در روز عید سعید قربان دامپزشکی استان خدمات معاینه دام‌های زنده و لاشه دام‌های قربانی را به‌صورت رایگان در سراسر استان به مردم ارائه خواهد داد.

وی با بیان اینکه تعداد 19 اکیپ ثابت و 24 اکیپ سیار دامپزشکی‌، در روز عید سعید قربان خدمات رایگان به شهروندان ارائه می‌دهند افزود: اکیپ‌های ویژه بازرسی بهداشتی دامپزشکی از صبح روز عید سعید قربان در مکان‌های یاد شده مستقر خواهند شد و ضمن معاینه دام‌های زنده عرضه شده نسبت به معاینه رایگان لاشه دام‌ها نیز اقدام خواهند کرد.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه در خصوص سایر خدمات دامپزشکی استان در روز عید سعید قربان ادامه داد: علاوه بر حضور اکیپ‌های بازرسی بهداشتی در مکان‌های عرضه دام تعیین شده از سوی شهرداری‌، کشیک‌های شبکه‌های دامپزشکی شهرستان‌ها نیز در همه نقاط استان آمادگی کامل دارند که پس از تماس شهروندان ضمن حضور در درب منازل همه خدمات بهداشتی و بازرسی قبل و بعد از کشتار را به‌صورت رایگان به مردم ارائه دهند.

وی در ادامه از شهروندان خواست دام‌های قربانی مورد نیاز را حتماً از اماکن تدارک دیده شده توسط شهرداری تهیه کنند و از خرید دام‌های لاغر و بیمار خودداری کنند و در راستای اطمینان از سلامت دام از اکیپ‌های ویژه دامپزشکی مستقر در این میادین راهنمایی‌های لازم را اخذ کنند و حتی‌المقدور دام قربانی را در کشتارگاه‌های مجاز شهرستان که در روز عید قربان آماده ارائه خدمات رایگان به شهروندان هستند، ذبح کنند.

پرور با اشاره به ضرورت رعایت بهداشت ذبح دام‌ها در روز عید سعید قربان تاکید کرد: چنانچه شهروندان در منازل مسکونی خود اقدام به ذبح دام می‌کنند ضرورت دارد خون دام و سایر فضولات را به چاه فاضلاب هدایت کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان کرمانشاه افزود: کادر بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان در روز عید سعید قربان از ساعت 7 صبح تا 13 آماده ارائه خدمات رایگان از جمله معاینه لاشه دام‌های قربانی به شهروندان هستند.

پرور در پایان گفت: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در شهرستان کرمانشاه با تلفن 7246325 و یا تلفن رایگان 1512 اداره‌کل دامپزشکی استان تماس حاصل کنند.

انتهای پیام/خ20/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول