اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس کل دادگستری استان اردبیل:

تغییر کاربری اراضی ملی داد همه را در‌آورده است

خبرگزاری فارس: رئیس کل دادگستری استان اردبیل گفت: تغییر کاربری‌های اراضی کشاورزی و باغی به عنوان اراضی ملی به شکل غیر‌قانونی داد همه را در‌آورده است.

تغییر کاربری اراضی ملی داد همه را در‌آورده است

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، غلامعلی رضایی ظهر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با طرح این سئوال که با چه معیار و اساسی تغییر کاربری‌ها صورت می‌گیرد، اظهار داشت: در محدوده جاده اردبیل تا تبریز به ویژه محدوده سرعین شاهد ساخت و سازهای غیر‌قانونی در حریم جاده و انهار عمومی هستیم که به نظر می‌رسد هیچ کس در این زمینه جلودار سود‌جویان نیست.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً توسعه استان بستگی به توسعه راه‌ها دارد و این ساخت و سازها مانع توسعه راه‌های مواصلاتی استان اردبیل خواهد شد و ما نمی‌توانیم جاده‌های خود را به بزرگراه و چند بانده واقعی تبدیل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل یادآور شد: گاه در این تصرف‌ها اراضی از نظر خاک مورد تصرف قرار گرفته است که اراضی درجه یک محسوب می‌شوند در حالی که اگر این واگذاری‌ها با معیار درجه سه و چهار اتفاق بیفتد چندان نگرانی نخواهیم داشت.

رضایی با انتقاد شدید از بی‌توجهی مسئولان امر به این تغییر کاربری‌های بی‌رویه و همچنین ساخت و سازهای غیر‌قانونی گفت: بهترین زمین‌های ما در حال از بین رفتن است ولی کسی در این زمینه جوابگو نیست در حالی که ما در شورای حفاظت اراضی استان به جد موضوع را پیگیری می‌کنیم و برای ما تغییر کاربری و ساخت و ساز در این اراضی هیچ توجهی قابل قبول نیست.

این مسئول عنوان کرد: شایسته نیست که بخواهیم اراضی کشاورزی و باغی را این چنین به یغما رفته ببینیم و احکامی در این زمینه صادر نکنیم که قطعاً ما موضوع را پیگیری می‌کنیم و با سهل انگاران برخورد جدی خواهیم داشت.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل بیان داشت: به جای این بی‌توجهی‌ها اگر به توسعه اراضی کشاوزری، تولید و اشتغال همت کنیم بسیاری از موانع برطرف شده  و مشکلات و محدودیت‌ها نیز از بین خواهد رفت.

رضایی افزود: بنده به عنوان مسئول حفاظت اراضی این استان قانوناً و شرعاً با این تغییر کاربری‌های غیر‌کارشناسی برخورد خواهم کرد و اجازه نمی‌دهم سودجویانی به خاطر مصلحت جیب خود حریم قانون و حدود مردم با بشکنند.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبی، وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: البته ادغام کمیسیون‌‌ها و کمیته‌های ماده 1 با تبصره 4 و یا کمیسیون‌های زیر‌بنایی هیچ مشکلی ندارد بلکه از لحاظ وقت و هزینه‌ها در آن صرفه‌جویی می‌شود اما اینکه عده‌ای بخواهند در حق دیگران ظلم روا دارند شایسته و مطلوب به نظر نمی‌رسد.

انتهای پیام/صا20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول