اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول حجاب و عفاف جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان:

ایستادگی زنان مسلمان جبهه جدیدی علیه استکبار گشوده است

خبرگزاری فارس: مسئول کمیته حجاب و عفاف جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان گفت: ایستادگی زنان مسلمان جبهه جدیدی علیه استکبار جهانی گشوده است.

ایستادگی زنان مسلمان جبهه جدیدی علیه استکبار گشوده است

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود به نقل از کمیته اطلاع‏رسانی نهمین جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان، فرهنگ حجاب و عفاف، عفاف پوشش اسلامی، حجاب برتر و در نهایت خوش‌حجابی الفاظ و عناوینی هستند که این روزها سوژه اصلی همایش‌ها، کنگره‌ها و مباحث روز مسئولان و دست‌‌اندرکاران فرهنگی نظام است.

گویی اهمیت این موضوعات به حدی است که علاوه بر سیاست‌گذاری پیرامون این قضیه، شاهد برپایی نمایشگاه‌هایی با عناوین متفاوت در این راستا هستیم و ارائه الگوهای جدید و کاربردی با رعایت اصل تطابق با فرهنگ ملی بومی همراه با تنوع و زیبایی را به همراه می‌آورند.

حال تا چه حد موفق عمل می‌کنیم، باید بود و دید. اما در حاشیه نهمین جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان میزبانی این مهم را «نمایشگاه حریم ریحانه» عهده‌دار بود و فرصتی دست داد تا سری به آن بزنیم.

حجاب و عفاف؛ موضوع نمایشگاه «حریم ریحانه»

نمایشگاه حریم ریحانه با موضوع حجاب و عفاف به منظور معرفی، ترویج و اشاعه فرهنگ، اعتقاد دینی و اسلامی و آنچه زیور و زینت یک زن مسلمان است، در حاشیه نهمین جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان برپا شد.

مسئول کمیته حجاب و عفاف جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان گفت: در هفته بصیرت و در فاصله زمانی بین دو عید بزرگ مسلمانان، در راستای تبیین فرهنگ حجاب و پوشش زن مسلمان و افزایش بصیرت جوانان نسبت به مقوله حجاب، این نمایشگاه را دایر کردیم و خوشبختانه با استقبال خوبی روبه‏رو شد.

فاطمه اعتماد با اشاره به اینکه حجاب مصونیت است نه محدودیت، اضافه کرد: در این نمایشگاه، پوسترهای متعددی از حجاب زنان دوران‌های مختلف تاریخی ایران به نمایش گذاشته شد تا جوانان ما بدانند که پوشیدگی و حجاب فقط برای اسلام نبوده و دیگر ادیان و اقوام نیز در تاریخ کشورمان، حجاب داشتند.

وی تصریح کرد: در این نمایشگاه، سعی داشتیم با ارائه پوسترهایی حجاب در دوره‌های تاریخی قبل از اسلام، حجاب از دیدگاه اسلام و قرآن، هنرمندان و شاعران ایرانی را نشان دهیم.

امکانات و بودجه برای کار بهتر نداشتیم

مسئول کمیته حجاب و عفاف جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان اظهار کرد: اگر امکانات و بودجه کافی می‌داشتیم تا در کنار این نمایشگاه، برنامه‌های جانبی دیگری مانند میزگردهای تخصصی حجاب با حضور علمای اهل فن، انتشار بروشورها و ویژه‌نامه تخصصی حجاب و عفاف، برگزاری مسابقه 20 حدیث عفاف، برگزاری مسابقه پیام کوتاه عفاف و... برگزار می‌کردیم، قطعاً راضی‌تر بودیم.

اعتماد یادآور شد: از دیگر برنامه‌های جانبی این نمایشگاه، کارگاه آموزشی با حضور خواهران محجبه بسیج هنرمندان شهرستان شاهرود در مدت سه روز برپایی نهمین جشنواره تئاتر بسیج استان سمنان بود که در آن ضمن ایجاد فضای مناسب برای مباحث آموزشی پیرامون حجاب و عفاف، به پرسش‌های شرکت‌کنندگان در حد مقدورات پاسخ داده می‌شد.

وی اظهار داشت: امیدواریم این نمایشگاه در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف و ترغیب جوانان به استفاده از آن، آشنایی جوانان با فلسفه عفاف و تاریخچه آن در تمدن‌ها و ادیان جهان و ارائه الگوی مناسب حجاب و اصالت‌بخشی به فرهنگ عفاف، موفق بوده باشد.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول