اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با عید ولایت و امامت

جشن بزرگ عید غدیر در ورامین برگزار شد

خبرگزاری فارس: مراسم جشن بزرگ عید غدیرخم با حضور نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین در مصلای صاحب الزمان (عج) برگزار شد.

جشن بزرگ عید غدیر در ورامین برگزار شد

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب استان تهران، لحظاتی پیش مراسم متمرکز جشن بزرگ عید غدیر همزمان با عید غدیر در مصلای بزرگ صاحب الزمان (عج) با حضور آیت‌الله سید مرتضی محمودی گلپایگانی امام جمعه و نماینده ولی‌فقیه در شهرستان ورامین برگزار شد.

در این جشن که با حضور سید حسین نقوی حسینی نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، محسن منصوری فرماندار شهرستان ورامین، تمام مسئولان ادارات، سازمان‌ها و نهادها و نیز حضور پرشکوه مردم ولایی و مومن شهرستان ورامین و سادات این شهرستان برگزار شد، جمعی از ذاکرین اهل بیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام به مولودی‌خوانی و مداحی پرداختند.

رسم موجود در این جشن به این صورت است که به‌طور خودجوش مدیریت و اجرا می‌شود، یعنی مداحان و عاشقان اهل بیت عصمت و طهارت در مراسم جشن درخواست داده و سپس به مداحی و بیان مناقب امیرالمومنین (ع) می‌پردازند و پس از اجرای مداحی جای خود را به دیگر مداح داوطلب حاضر در جلسه می‌دهند.

این گزارش حاکی است، پیامبر مکرم اسلام (ص) در کنار معرفی قرآن و دین خدای متعال، در روز عید غدیر خم اهل ‌بیت (ع) به‌ویژه ساحت مقدس امیرالمؤمنین(ع) را به عنوان ولی مردم معرفی کردند.

عید غدیر از برترین اعیاد محسوب می‌شود و مداحان حاضر در مراسم در مدح مولای متقیان و نقش بارز الگوگیری از زندگی آن حضرت در جهت اتحاد مسلمین به مداحی پرداختند.

این جشن پرشور و بزرگ از ساعت 9:30 صبح تا اذان ظهر ادامه داشت و هزاران تن از عاشقان اهل ‌بیت با حضور در آن با سادات دیده بوسی می‌کردند و ولایت مولای متقیان را به یکدیگر تبریک می‌گفتند، سادات در این مراسم با شال‌های سبزی که انداخته بودند شناسایی می‌شدند، کنار هر یک از سادات حاضر در مراسم جمع کثیری از مردم عاشق ولایت گرد آمده بودند، تبریک می‌گفتند و عیدی دریافت می‌کردند.

شفاعت سادات از مومنین در روز حساب اصلی‌ترین خواسته مردم هنگام عرض تبریک بود، سادات به واسطه انتساب به خاندان پیامبر(ص) دارای احترام خاصی در میان مردم هستند.

در این مراسم سه نفر از طلاب حوزه علمیه امام صادق (ع) بر اساس رسمی دیرینه عمامه‌گذاری شدند.

انتهای پیام/صا20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول