اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی:

غدیر بهانه‌ای برای تداوم راه انبیاست

خبرگزاری فارس: رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی گفت: رشد و بالندگی اسلام به رهبریت و مدیریت آگاه و با بصیرت آن بستگی دارد.

غدیر بهانه‌ای برای تداوم راه انبیاست

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد قهرمانی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه با تاکید بر نقش موثر رهبری در پیشرفت و بالندگی دین مبین اسلام، اظهار داشت: جامعه‌ای که بدون ولی، راه خود را ادامه دهد هرگز به رشد و بالندگی نخواهد رسید چرا که رهنمودهای ولی موجب رفع بسیاری از مشکلات جامعه و ترویج وحدت و همدلی می‌شود.

وی با بیان اینکه غدیر بهانه‌ای برای تداوم راه انبیاء است، افزود: لزوم ابلاغ پیام خدا از مهم‌ترین پیام‌های غدیر است که حتی رسالت رسول اکرم (ص) وابسته به ابلاغ بود و سکوت ایشان می‌‌توانست ثمره رسالت ایشان را از بین ببرد.

قهرمانی ادامه داد: پیامبر خدا (ص) با معرفی علی به عنوان جانشین خود به جهانیان ثابت کرد که با رحلت پیامبر (ص)، دین اسلام به اتمام نمی‌رسد و این مکتب ادامه خواهد داشت.

وی با اعلام اینکه امامت، تداوم رسالت است، خاطرنشان کرد: پیامبر (ص) با معرفی علی (ع) به عنوان جانشین و ولی خود نشان داد که خط تداوم رسالت تا الی العبد ادامه پیدا خواهد کرد که این امر نیز موجب ایجاد روحیه جدیدی در دل مسلمانان شده است.

قهرمانی به اهداف شوم دشمنان در جامعه اشاره کرد و گفت: از همان واقعه غدیر دشمنان سعی در تحریف واقعه غدیر داشتند و از بین کسانی که به حضرت علی(ع) تبریک می‌گفتند نقشه ترور پیامبر را طراحی کردند.

وی تصریح کرد: از همان زمان مخالفت با امامت و ولایت استمرار پیدا کرد و دشمنان خواستند تا نور امامت و ولایت را خاموش کنند اما این نور ولایت تا به حال به لطف پروردگار پا برجاست و آنچه از بین خواهد رفت استکبار جهانی است.

رئیس حوزه‌های علمیه آذربایجان‌غربی با اشاره به جایگاه ولی فقیه در کشورمان گفت: به لطف پروردگار و در سایه رهبری ولی فقیه کشورمان توانسته بارها در مقابل توطئه‌های دشمنان ایستاده و اگر تدابیر ولی فقیه و ولایت‌مداری مردم نبود کشور با مشکلات بزرگی روبه رو می‌شد.

وی در ادامه با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در مقابله با دشمنان ادامه داد: امروز اختلاف به هر شکلی حرام است و نباید مسئولان برای به کرسی نشاندن سخنان خود به ایجاد تفرقه در جامعه بپردازند.

قهرمانی تصریح کرد: دشمنان در داخل خاک خود دارای مشکلات زیادی هستند که سعی دارد افکار عمومی مردم خود را به چیزهای دیگر منحرف کند و ممکن است دست به کارهای احمقانه‌ای نیز بزند ولی تا زمانی که ما در خط ولایت باشیم بر مستکبران عالم غالب خواهیم شد و دشمنان نیز  این خیال خام خود را با خود به گور خواهند برد.

وی با اشاره به بیداری اسلامی رخ داده در جهان تصریح کرد: اگر چه این منبع نور الهی به همه عالمیان رسیده است اما امیدواریم جهانیان با سر لوحه دادن پیام واقعه غدیر از خواب غفلت بیدار شده و تمام سردمداران و ایادی استکبار را به زباله‌دان تاریخ بفرستند.

انتهای پیام/صا10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول