اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان:

حماسه غدیر ریشه در قرآن دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان با اشاره به اهمیت عید غدیر گفت: حماسه غدیر یک حادثه معمولی و اتفاقی ساده نیست بلکه ریشه در آموزه‌های وحیانی و آیات نورانی قرآن کریم دارد.

حماسه غدیر ریشه در قرآن دارد

حجت‌الاسلام مسعود صفی‌یاری امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: قرآن بهترین معرف غدیر و تبیین‌کننده جایگاه والای غدیر در اسلام است و هر مسلمانی با استناد به آیات نورانی قرآن کریم در پاسداشت غدیر و دستاوردهای نورانی آن باید کوشش کند.

وی بیان کرد: از منظر قرآن کریم روز غدیر روز یاس و ناامیدی مطلق کفار به شمار می‌آید و قرآن کریم ابلاغ ولایت و امامت حضرت علی(ع) به عنوان امیرالمومنین و جانشین پیامبر را به عنوان اکمال دین و اتمام نعمت تلقی فرمودند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان یادآور شد: خداوند به پیامبرش گوشزد فرموده که اگر این امر ابلاغ نشود مثل این است که پیامبر رسالت نورانی خویش را انجام نداده است.

حجت‌الاسلام صفی‌یاری افزود: پیامبر اعظم(ص) مسئله جانشینی و خلافت امیرالمؤمنین، علی‌ابن ابیطالب(ع) را پس از مراسم معنوی حج و به تعبیر خود حضرت پس از پاک شدن مردم از گناه و آمادگی معنوی برای پذیرش چنین مطلبی اعلام فرمودند.

وی در پایان اضافه کرد: غدیر متعلق به شیعه نیست و به همه مسلمانان جهان تعلق دارد و همه باید در بزرگداشت این حماسه قرآنی که پیوند قرآن و عترت را محقق می‌سازد، کوشش کنند.

انتهای پیام/صا30/ف4004

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول