اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون فرماندار همدان:

پراکنده‌کاری در مباحث قرآنی وجود دارد

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار همدان گفت: با توجه به اینکه دستگاه‌های مختلفی در بحث قرآن فعال هستند و دبیرخانه متمرکزی برای شورای قرآن نداریم، در حال پراکنده‌کاری هستیم.

پراکنده‌کاری در مباحث قرآنی وجود دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احسان قنبری پیش از ظهر امروز در جلسه شورای قرآن شهرستان همدان با بیان اینکه جلسات قرآنی باید با نظم بهتری برگزار شود، اظهار کرد: با توجه به تعدد کاری فرمانداری و فعالیت‌های زیادی که در زمینه‌های مختلف دارد، فرصت نمی‌کنیم برخی جلسات را برگزار کنیم.

وی در خصوص دبیرخانه شورای قرآن تصریح کرد: ما برای اینکه دبیرخانه شورای قرآنی را در فرمانداری داشته باشیم، مشکلی نداریم چراکه فرمانداری به لحاظ نهاد حاکمیتی شهرستان باید در مقابل استانداری و... پاسخگو باشد.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار همدان بیان داشت: اینکه می‌گوییم دبیرخانه را یکی از دستگاه‌ها متحمل شود، از سر خود باز کردن نیست بلکه ما می‌ترسیم که کار کمرنگ شود و یا جلسه شورا تعطیل شود.

وی با اشاره به اینکه جلسه قبل به تأکید فرماندار تشکیل شد، افزود: جلسه کنونی شورای قرآن را نیز قرار بود با مدیریت فرماندار برگزار شود در حالی که ما جلسه دوم را نیز تشکیل دادیم اما ایشان به علت تعدد جلسات نتوانستند حضور یابند.

قنبری تعدد کاری در فرمانداری را از دلایل واگذاری دبیرخانه شورای قرآن به یک اداره دیگر عنوان کرد و گفت: با این وجود جلسه سوم نیز ممکن است من نیایم نه اینکه عمدا نیایم بلکه به علت تعدد کارها و روزشمار انتخابات که در چند روز آینده اعلام می‌شود، درگیریم و ترس ما از تعطیلی جلسه است.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار همدان با بیان اینکه ما در حال پراکنده‌کاری هستیم، افزود: در حال حاضر آماری مبنی بر این امر وجود دارد که باید 227 هزار حافظ تا سال 1404 در سطح استان همدان داشته باشیم که 79 هزار سهمیه شهرستان است که ما باید در قالب شورا اطلاع‌رسانی و هماهنگ کنیم تا اختلاف کاری نشود.

وی یادآور شد: هر دستگاهی با همان شرح وظایف کارهای خود را انجام دهد و ما به دنبال ساماندهی برنامه‌های قرآنی هستیم و به دنبال این نیستیم که همه بیایند گزارش کار دهند و به ما پاسخگو باشند.

قنبری با بیان اینکه ارشاد همه‌جانبه‌نگر است و در بحث قرآن همه موارد را دیده است، بیان داشت: ارشاد در مباحث قرآنی حمایت، توسعه و ترویج را دارد که می‌تواند دبیرخانه را داشته باشد، وگرنه ما مشکلی نداریم و تنها نگرانی ما از این است که جلسه شورا به تعطیلی بکشد.

وی با بیان اینکه هر دستگاه یک کارشناس قرآنی را به دبیرخانه معرفی کند، افزود: کارشناسان هر دستگاه در بین جلسات شورای قرآن، نسبت به برگزاری جلسات جداگانه اقدام کنند تا در شورا بتوانیم نتایج مثبتی بگیریم و خروجی مناسبی از جلسات حاصل شود.

معاون سیاسی ـ اجتماعی فرماندار همدان خاطرنشان کرد: همدان شهر دارالمؤمنین است و قاریان خوبی نیز در سطح شهر داریم اما امیدواریم بتوانیم با ساماندهی مؤسسات و متولیان قرآنی گام مثبتی بر ارتقای فعالان قرآنی برداریم.

وی یادآور شد: در خصوص مباحث قرآنی در شهر همدان کارهای خوبی انجام شده است که این امر نیازمند اعتباراتی است و برای دنبال کردن حرفه‌ای قرآن باید ساماندهی شود.

قنبری در پایان سخنانش خاطرنشان کرد: همچنان دبیرخانه شورای قرآن را در فرمانداری ادامه می‌دهیم تا جلسه تعطیل نشود و جلسه بعدی این شورا نیز در کانون قرآنی شهر مریانج تشکیل می‌‌شود.

انتهای پیام/صا10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول